SKÖNA SÖNDAG

2008-04-27, 22:31:38 / Kategori: Allmänt
Verkligen alltså, vilken härlig söndag vi har haft! Inte ofta man kan säga så tycker jag. Varje söndag brukar jag nämligen annars drabbas av snart-är-det-måndag-ångest. Det känns som om livet är slut och man ser bara mörker.
Men inte idag.

Vi var först på Egg& Milk i Linnéstan. Underbart litet ställe med en himla massa godsaker. Vi åt amerikanska pannkakor, ni vet de där som är lite tjockare. Jag valde lönnsirap på mina, och det är ju bara så himmelskt gott!! Och nyttigt.... INTE! Men ibland måste man fan unna sig lite. Dessa sköljdes ner med en stooor jordgubbsmilkshake.
Efter det begav vi oss mot Heden, där vi skulle träffa en Cirkus Skratt-biljett hallick. Vi fick biljetterna till halva priset mot vad de kostade i kassan. Vilket kap! Tindra hade ingen aning om att vi skulle gå på cirkus, så hon blev så glad att hon höll på att krypa ur skinnet.

Cirkusen var riktigt rolig, även om den var ganska liten jämfört med vad jag hade föreställt mig i mitt huvud. Kanske för att jag jämför den med den enda gången jag var på cirkus när jag var barn, och det var i Scandinavium med pappa och syrran. Elefanter och grejer.
Här var det också djur med, men i mindre format. Katter och hästar. Det fanns även clowner - of course - och eldslukare och knivkastare och lindansare mfl.
Man blev på riktigt skönt humör, för det var en rolig föreställning. Popcorn och ballonger och hela konkarongen.

Så, summan av kardemumman, helgen har varit helt underbar! Två dagars ledighet kvar också - YAY!


image68




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: