ÄNNU EN MÅNDAG...

2008-08-25, 08:42:49 / Kategori: Allmänt
Underbart vackert väder att vakna till i alla fall. Det är ju ganska upplyftande. Igår hade vi en riktigt skön söndagsmorgon i sängen. Darlingen gick upp och hämtade tidningen (plus att jag tvingade honom att hämta jättepåsen med marshmallows...) Sedan låg vi i sängen jättelänge och läste tidningen och åt godis. Hur härligt som helst! Sedan var det slut på vilan, och upp och förbereda kalas. Tårta skulle bakas och det skulle städas.
Hade ett jättretrevligt litet familjekalas. Tack för alla presenter, ni är underbara ♥

På kvällen vankades film - Flyga drake. Läste boken på Turkietsemestern, och det var lätt den bästa bok jag någonsin läst, oavsett kategorier. Den var så bra att jag blev lite vemodig när den var slut, för jag ville läsa mer. Kommer definitivt att läsa om den många gånger.
Hade ganska höga förväntningar på filmen också, som fått bra betyg. Men nej... Man ska inte se filmen om man har läst boken. Och inte tvärtom, man måste nöja sig med den ena eller den andra. Oftast är det ju så att filmer inte gör böcker rättvisa, och i detta fallet var det verkligen så. Boken är mycket bättre än filmen, läs den istället! Gör det, den är underbar!

Idag då? Ska till Lager 157 med syrran i eftermiddag. Ska först och främst handla till Tindra, men man vet ju aldrig vad som slinker ner i påsen när man väl är där...
Nu ska jag äta min gröt. På återskrivande!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-08-25 / 09:16:24

Oj vad jag blev sugen på att läsa den där boken nu! Det är flera andra som har rekommenderat den också.. När kommer bilderna från Turkietsemestern förresten? :P Kram!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: