VECKA 21

2008-12-04, 18:26:58 / Kategori: Allmänt

Bebisen

Vikt: 325 g
CRL: 16 cm
Full längd: 25 cm


Nu börjar bebisen ta små sovstunder, även om ett regelbundet sovmönster inte har utvecklats ännu.  För det mesta sover bebisen när kvinnan rör på sig och vaknar när hon sätter eller lägger sig ner. Vissa bebisar har nu hittat sin favoritsovställning.

Din bebis blodcirkulation är nu komplett och helt fungerande. Navelsträngen fortsätter att växa och bli tjockare alltmedan blodet strömmar med avsevärd kraft igenom för att förse bebisen med syre och näring. Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.

Barnet kan suga på tummen eller fingrarna, kan knäppa händerna och kan skaka hand med sig själv. Kan reagera på starkt ljus och ljud men också på behaglig musik.


Till min stora fasa har illamåendet gjort sig tillkänna lite igen. Bläh, det vill jag inte vara med om igen tack. Trött är jag också, men det är runt denna tiden man kan behöva järn. Väntar till jag har varit hos barnmorskan i januari, så får vi se vad testerna visar.
De senaste dagarna har det blivit mycket mer livat i magen också. Som jag skrev tidigare så är det inte alls populärt när jag sitter vid datorn. Å andra sidan, vem är det som säger att igelkotten sparkar av missnöje? Den kanske tycker det är utomordentligt kul när jag surfar. Så är det nog.

Louise
BLOGG: http://theoman.blogg.se/ 2008-12-05 / 00:01:05

Ja. Usch för blogg.se (när det inte funkar i alla fall). Dock fick jag tag på lussebullar sen, så min dag var räddad i alla fall! :)



Jaså? :) Ja, Strängnäs är ju inte så himla stort :P Dock bor jag en bit utanför :P



usch. att vara illamående är inte kul! hoppas det blir bättre med det snart! Konstigt egentligen att en del blir så himla illamående när de är gravida, medan andra inte känner av det alls =S men jag tror nog det blir bra i slutändan, eller hur? :) Vet du om det blir en pojke eller flicka då? :)



Ha det bra!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: