I´M A PEOPLEHATER!

2008-07-28, 22:14:03 / Kategori: Allmänt
Ibland, nästan alltid när jag är på jobbet, så fullkomligt hatar jag människor! Jo det är sant. Och jag slutar inte att förvånas över den fräckhet som vissa människor besitter. Fräckhet, nonchalans, översittarfasoner, whatever. Kalla det vad ni vill.
I fredags kom det in en man i bara badbyxor och beställde mat. Men va fan, gör man så?? Går in på en restaurang halvnaken och beställer mat?! Nu satt det som tur var inga människor och åt, för då hade jag varit tvungen att säga till honom. Hade han gått in på en restaurang i stan och beställt mat i bara badbyxor? Förmodligen inte, men på vår restaurang duger det minsann att stövla in halvnäck.

Idag kom det in en tjej och beställde, och hon ville ha avocado på bitar som vi inte har avocado på i vanliga fall. Tyvärr, sa jag, vi jobbar inte med avocado på de bitarna, men det finns i de andra. Ja, men kan jag inte få det i alla fall då, svarar hon.
Men va faaaen är det du inte förstår människa, hade jag bara lust att skrika. Varför fortsätter man att tjata om något som inte finns med på menyn?! Vad är det som får en att tro att man kan komma och hitta på egna varianter, och göra helt egna fantasibeställningar? Jo, det är ren jävla fräckhet!

Går jag in på en pizzeria och hittar på en helt egen pizza? Näää det gör jag bannemej inte!
Går jag in på Mc Donalds och hittar på en egen hamburgare med div olika pålägg som egentligen inte finns, men som jag ändå vill ha för att det är gott? Näää det gör jag bannemej inte heller!! Det skulle aldrig falla mig in.
Hm, ni hör ju att jag är tämligen trött på mitt jobb och alla nötskallar som kommer in där. Tur att man inte är kvar så länge. Bara den tanken får mig att vilja jubla och kasta serpentiner och konfetti omkring mig.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: