INGEN NÅD

2008-07-02, 22:01:02 / Kategori: Allmänt
Nu har jag bestämt mig för att gå på en så kallad.... Vad kallas det då? Ingen aning. Men det är en undersökning där man mäter kolesterol, glukos, blodtryck, fettmassa och  muskelmassa. Hur spännande som helst! Men även en relativt skrämmande tanke.
I min fantasivärld säger tjejen som utför undersökningen att " Du väger så mycket för att du har en rejäl muskelmassa."
I verkligheten kommer det med all sannolikhet att låta så här " Du väger så mycket för att du är rejält fet och inte kan sluta äta godis och glass och andra onyttigheter. Skäms på dig!! "

Jävla skit kommer jag säga då och kanske tom brista ut i gråt... Sen kommer jag lova vid min själ att aldrig mer äta godis, choklad, kakor och liknande. För att trösta mitt sårade ego efter konsultationen kommer jag sedan gå raka vägen och köpa mig en Plopp.
Nej!! Ingen nåd! Imorgon ska jag ringa och boka en tid, och vill helst klämma in den nästa vecka innan semestern. Nyfikenheten är större än rädslan för resultatet. Bara det förklarar ju varför jag borde vara mamma till Nicke Nyfiken.







» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: