KANALTÖMNING

2008-07-11, 22:25:05 / Kategori: Allmänt
Jag bloggade aldrig igår kväll efter jobbet. Men ikväll kommer det heta boktipset som jag pratade om.




Boken är sann, och handlar om en familj i Holland, där mamman en dag får veta att hon har bröstcancer. Cancer som sprider sig fort, och som till sist är obotlig. Samtidigt under mammans sjukdomstid får man följa pappans liv, ett liv som är kantat av otrohet och förhållanden vid sidan om.
I vissa delar av boken blev jag så vansinnigt illa berörd att jag mådde fysiskt illa. Tex i det kapitel där de får cancerbeskedet. Jag fick sån jävla ångest och var tvungen att sluta läsa den kvällen.
De sista kapitlena är bara helt oförklarligt sorgliga. Det var så ångestladdat, och jag grät och grät och grät. Jag vet fasen inte när jag lipade så mycket sist, tårkanalerna fick sig en rejäl genomkörare! Fick torka av snoret på täcket, och kudden var helt blöt av tårar.
Jobbigt, men bra. Rekommenderar boken varmt om man tycker om att läsa om andra människors livsöden.





Imorgon är det sista arbetsdagen och sedan är det semester! Direkt efter jobbet blir jag hämtad och så påbörjar vi resan mot Nord Norge. Där spås det regn och typ 10 grader varmt... Mmmm, man åker inte direkt mot varmare breddgrader. Men det lär garanterat bli en schysst slacksemestervecka, där man inte gör mer än nödvändigt.

Idag är jag dessutom lite extra glad, för jag fick lite goda nyheter på jobbet som var riktigt upplyftande. Kan tyvärr inte gå in mer detaljerat på det än, men om allt går enligt planerna så blåser snart förändringarnas vindar. Spännande!

Nu ska jag äta upp min sista bunke glass innan jag lägger mig. Imorgon blir det inget bloggande, då jag sitter i bilen hela natten. Vet inte hur det är med datortillgång uppe i norr, men om tillfälle ges så rapporterar jag därifrån under veckan som kommer.
Skön julihelg på er allihop - och glöm mig inte!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: