SUCK...

2008-07-28, 08:37:59 / Kategori: Allmänt
Jag vill helst inte läsa orden bomb och Turkiet i samma mening bara tre dagar innan vi åker dit! Förvisso så ska vi ju inte till Istanbul där det small, men ändå. Det känns lite kymigt...
Och nu vet jag ju att mamma och mormor blir helt stissiga. Inte bra, inte bra.

Strax ska jag gå iväg med Tindrisen till fritids för första gången. Hon var så uppskruvad igår kväll att hon knappt kunde somna. Jag kommer ihåg den känslan från när man själv var liten. Första skoldagen, puh... Snacka om fjärilar i magen! Nej, dags att gå. Sedan vidare till mitt jobb för ännu 10 tim i 31 gradig värme. Kräkvarning på det!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-07-28 / 22:02:08

Tack så mycket för din omtanke! :) Nej, aldrig kul då nåt sånt här händer.. Men å andra sidan så får jag också dåligt samvete för att jag bryr mig så mycket om just det här fallet, då det smäller bomber överallt i världen och civila människor dör varje dag. Ofta så bryr man sig ju bara om de olyckor som berör en själv, tyvärr. Ta bara tsunamin i Thailand som exempel, det var ju världens liv då och det arrangerades en massa insamlingar för att hjälpa människor i nöd, men bara ett år innan (på dagen) så var det en stor jordbävning i Iran och tusentals människor omkom, men hur mycket hörde man om den, hur mycket hjälpte vi de människorna i nöd? Ja, du fattar säkert vad jag menar.. Jag är mycket kluven när det kommer till politik och sånt, jag försöker att inte ha bara en åsikt, utan att se saken från olika sidor. Nu gled jag lite från ämnet, hoppsansa.. :)



Jag tycker inte att du ska vara orolig, chansen att du skulle råka ut för ett bombattentat är mycket liten, mycket större chans att du halkar på ett bananskal på Landvetter (obs! detta grundar sig inte på någon statistik!).. Jag tycker att ni ska njuta av er semester i fulla drag och se till att komma tillbaka hem utvilade och fulla av nya intryck istället! Kram!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: