PRYLBÖG? JAVISST!!

2008-03-13, 19:44:40 / Kategori: Allmänt
Jag har kommit till insikt med en sak. Eller rättare sagt, jag har vetat om det i flera år, men levt i total förnekelse. Det är väl så när man har "problem" antar jag...
Är i alla fall helt euforiskt glad över min nya stavmixer. Stavmix... Mixerstav... Va´fan heter det egentligen?! Skit samma, inte så noga, det är en ny pryl i mitt kök. Så nu kan jag göra släta soppor och en massa goa smofis (som syrran och mamma envisas med att uttala det, när de innerst inne menar smooooothies!)
En liten visp fick man med. Även en liten vispbytta eller vad man ska kalla det. Och! Det bästa nästan, en liten typ mixerskål med kniv. Funkar som en liten matberedare ungefär.
Kunde knappt bärga mig tills jag kom hem från affären och kunde slita upp lådan och prova allt. Helst ville jag packa upp den direkt i affären och klappa på min fina rostfria grej.






Herregud förresten... Läste ni om den lilla duktiga delfinen som räddade valarna i Nya Zeeland? Helt otroligt, man blir ju nästan rörd till tårar. Sicken liten firre.
För er som inte vet vad jag pratar om, så låg det till så här. Två dvärgkaskelotter, mor och son, hade irrat sig in mot land. Just när människorna började ge upp hoppet plaskade den lilla delfinen in mot de strandade valarna, och började... Vad säger man? Pipa? Prata? Ja ja, valarna fattade vinken och simmade efter den lilla modiga, duktiga delfinen, tills de var ute på säkert vatten igen. Hipp hurra!! Dagens goda gärning.
Jag som människa blir i alla fall väldans glad av såna här små solskenshistorier! ♥










» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: