RÄDDNINGSPROJEKT

2008-03-25, 20:55:07 / Kategori: Allmänt
Min pappa ringde nyss från mobilen. Han sitter fast ca 500 m hemifrån, men kommer ingenstans med bilen pga snön! Och där har han suttit i över 1.5 tim!! Det var det värsta...
Tydligen en buss och en sandbil som hade åkt in i varandra och orsakat värsta kaoset i backen upp hit där vi bor. Massa bilar som står i kö och väntar, precis som min pappa. Men även massa bilar tydligen som folk har parkerat och sedan gett sig av till fots istället. Tror jag det, alla har väl inte det dundertålamodet som lilla pappsen har.
Själv hade jag nog krupit ur skinnet efter 10 min, och sedan slängt mig handlöst ut i snöovädret för att traska de futtiga metrarna hem.
Men inte pappa. Han hade det ganska bra i Volvon. Satt och drack kaffe från jobbtermosen, och knaprade lite på en brödlimpa som han hade handlat tidigare idag. Han var vid gott mod trots eländet.



Sjukt att det blir så här VARJE år här i Göteborg. Snön faller och hela stan blir lamslagen och allt slutar att fungera.
Hmm... Undrar om folk blir så skraja nu att de stannar hemma. Det skulle kanske betyda att jag inte behöver gå till jobbet imorgon. För vem vågar livet för lite sushi???


image30

Lilla pappisen




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: