FRISKT VÅGAT - ALLT VUNNET?

2008-05-21, 21:25:12 / Kategori: Allmänt
Har den senaste tiden gått och funderat mycket på fenomenet "öppna eget". Och ju mer jag tänker på det, desto mer sugen blir jag. Men samtidigt så blir man ju lite skraj, för det är en stor grej att starta eget företag. Dock lockar tanken på att vara sin egen mer och mer.
Nu har jag fått nys om en affärsöverlåtelse, eller rättare sagt en restaurangöverlåtelse. Visst, jag har inga pengar att köpa den för, men sånt kan man väl alltid ordna eller? Förutsättningarna för restaurangen är ypperliga, den är redan etablerad, vansinnigt låg hyra, bra område som gör att man kan jobba humana tider. Naturligtvis är det inom samma arbetsområde som jag befinner mig i i dag, sushi. Jag kan allt. Jag vet däremot inte nånting om bokföring mm mm. Men är det anledningar nog att stjälpa en liten dröm som har vaknat till liv? Personligen tycker jag inte det.
Så nu ska jag maila säljaren och kolla av läget lite. Man måste våga, annars lever man inte!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-05-21 / 21:51:05

Jippiiiiiieeee.... Massa gratis sushi då ju:D

Kim
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-05-22 / 09:49:07

Ja precis. Ikväll är jag bänkad vid tvn.

Finlands bidrag är helt okej, men jag tror inte att dom har så stor chans att vinna när dom sjunger på finska. Folk vill ju kunna relatera till texten också kan jag tänka mig.



Kul med så vågade tankar! KLART att du ska följa din dröm! Kan du inte nåt om bokföring så får du anlita någon att göra det åt dig. Så lätt är det! =)

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-05-23 / 08:46:00

Friskt vågat, hälften vunnit! :) Tycker precis som föregående att man ska följa sin dröm, och det där med bokföring så löser sig alltid, det kan väl inte kosta så mycket att anlita någon som sköter det åt dig. :) Men det där vet ju du bäst. :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: