LIVLIG FANTASI

2008-05-14, 08:16:18 / Kategori: Allmänt
Ni vet, när man lägger sig på kvällen så ligger man ju och funderar på olika saker. Jag har en sak som jag fantiserar om ibland, som gör att jag blir jätterädd.
Plötsligt kan jag tänka; Tänk om någon kommer och ringer på dörren inatt. Jag vaknar av att det ringer hysteriskt på dörrklockan. Då vågar jag ju inte gå upp och öppna. Och tänk om personen därute (eller vad det nu kan vara, man vet aldrig) sedan börjar öppna brevinkastet och kika in där för att se om vi är där. Och sedan kanske det börjar rycka och slita i dörren, för att galningen där ute vet att vi är här inne, och ska komma in och... ha ihjäl oss?!

Genast kickar överlevnadsinstinkten in, och jag kommer på mig själv med att ligga och tänka ut en flyktplan. Var ska jag och Tindra ta vägen? Ska vi låsa in oss i badrummet? Löjligt, för om galningen tar sig in genom en ytterdörr så är ju en tunn badrumsdörr en piece of cake.
Ska vi springa till balkongen och hoppa ner? Mitt i natten. Tänk om vi gör oss illa då? Hur ska Tindra kunna ta sig ner där? Ska jag ha henne på ryggen?

Jamen, ni hör ju. Jag kan ju inte vara frisk. Jag jagar ju upp mig själv så jag knappt vågar somna. Som grädde på moset läser jag sen en deckare för att skrämma upp mig själv ännu mer. Det är motvilligt som jag sedan släcker lampan kan jag lova!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-05-14 / 12:21:32

Jag älskar också att skrämma upp mig själv med min livliga fantasi och "äkta" spökhistorier. Jag fascineras av det okända, men samtidigt så är jag rädd för det. Det som jag är mest rädd för är att vakna mitt i natten och se NÅGON som står vid min säng och ser på mig. Usch... En annan grej som jag brukade vara jätterädd för var att tvätta bort sminket på kvällen, och att titta upp i spegeln och se någon stå bakom mig... :S Creepy..



Hur har du håret nu då? Du har rätt i att det är skitdyrt att klippa håret i Sverige och Finland, så varför inte passa på och göra det i Turkiet under din semester? ;) Eller är du i akut behov av en klippning nu? :P Ska lägga in en bild på håret senare idag, det ser inte så annorlunda ut, bara lite kortare och kanske lite blondare. Är nog lite tråkig då det kommer till hår, tycker inte om att variera det så mycket utan håller mig till det gamla vanliga. :)



Turkiska ja... Vet inte om jag kan säga att jag kan turkiska flytande, eftersom jag inte kan ALLA ord och gör en massa grammatiska fel, men rätt så bra kan jag väl. Kan samtala med folk om det mesta och förstå dem i 99% av fallen, de brukar också förstå mig. Jag tittar dagligen på turkisk TV och läser turkiska tidningar, så det är ju också en bra träning. Det gäller bara att VÅGA prata och säga fel, om det är många människor som jag inte känner bra så vågar jag kanske inte uttrycka mig så mycket som jag skulle vilja. Men de flesta här i Istanbul kan inte ens engelska, så man måste bara! :) Då jag pratar med Ahmet så pratar vi en underlig blanding av turkiska och engelska, ibland kan vi till och med konversera så att den ena bara pratar på turkiska och den andra på engelska. Detta är inte någonting som vi tänker på utan det kommer bara automatiskt. :) Men jag hoppas på att lära mig en helt felfri turkiska någon dag, i höst har jag tänkt ta några kurser i turkiska här i Istanbul om jag bara har råd. De flesta säger att det bara är slöseri med pengar eftersom jag kan så pass bra turkiska, men jag känner ändå att jag skulle vilja få grunderna i grammatiken (eftersom jag aldrig har lärt mig grammatikreglerna i och med att jag aldrig har studerat språket) samt förstås ha något att göra på dagarna och lära känna lite nya människor. :)



Vad ska du göra idag då annat än att jobba? Ha en bra dag iaf! Kram!

Syrran
BLOGG: http://sorvas.blogg.se/ 2008-05-14 / 21:15:45

Ja de e ju HÄR repet kommer in som ni ska ha på balkongen... som ni kan klättra ner för... jag har ju sagt till er!!!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: