FINANSKRIS

2008-11-09, 22:17:34 / Kategori: Allmänt
Vi har hamnat i en liten personlig finanskris. Det finns inte så mycket jobb till mig som jag hade räknat med på min nya arbetsplats. Denna månaden cashar jag nog bara in en 1500-2000 kr max. Det är inte mycket att bidra med.
Behöver mer jobb, mer pengar. Men hur fasen hittar man ett jobb när man är gravid i femte månaden och bara ska jobba en sisådär 3.5 månader till?? Det är ju inte så att det finns mycket att välja på annars, och då kan ni föreställa er hur begränsat det är för mig just nu. Jävla skit alltså... Trodde verkligen att jag skulle få jobba så att vi klarade oss fram till att plutten kommer i april. Nu vete fasen hur det ska gå.
En helt bisarr tanke har slagit mig, men jag vill helst förtränga den. Ska jag behöva ringa tillbaka till mitt gamla jobb och be att få komma tillbaka dit de sista månaderna? Jag skulle hellre äta bajs. Jag vet ju dessutom att arbetsmiljön där är helt fel när man är gravid. Stress, stress, stress, långa arbetspass och ingen tid att äta. Ska man tjäna pengar och må dåligt, eller ska man leva som en fattiglapp helt utan inkomst och må fysiskt bra?

Och så den här förbannade foglossningen. Efter att jag jobbat 5 timmar i fredags så hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Hur ska det gå med det om nån månad? SUCK...

Syrran
BLOGG: http://sorvas.blogg.se/ 2008-11-09 / 23:52:11

Ja de e ingen rolig sits men tillbaka dit ska du inte. det är ju som att krypa till korset. och stressa å må dåligt e la de sista du ska dessa sista månaderna???



Vi hörs!

ha det!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: