IGELKOTTEN GÖMMER SIG

2008-11-25, 15:30:01 / Kategori: Allmänt
Var precis hos barnmorskan. Som jag trodde skulle vi lyssna på hjärtljuden på igelkotten, och den första att försöka var en barnmorskestudent. Vet inte hur länge hon hade studerat, men jag kan säga att hon var på helt fel ställe och letade. Hon höll dopplern så långt ner där jag hittade hjärtat när jag var i tolfte veckan. Så naturligtvis hittade hon inget ljud hur hon än vinklade den. Min vanliga (läs riktiga) barnmorska tog över, men även hon var ganska långt ner och letade i början. Till slut hittade hon i alla fall det lilla pyret, och ett hjärtljud på 149 slag per minut.
Tror att igelkotten lekte lite med dem, gömde sig säkert och la sig i konstiga ställningar bara på jävelskap. Något säger mig att denna ungen kommer bli en liten skitunge. Full av bus och fanskap. I så fall är det pappans gener, för Tindra var minsann ett lugnt och stillsamt barn när hon var liten. Inga korvmackor i videon eller brödrostar i toaletten. Ingenting sånt faktiskt, ta i trä!!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogpot.com 2008-11-25 / 23:54:41

"Äpplet faller inte långt från trädet..." var det någon som skrev till en bild av mig o Tindra....

Lugnt o stillsamt barn.....pappas gener:)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: