JAHA?

2008-11-28, 22:07:04 / Kategori: Allmänt
Skulle ju ha TV-kväll med Tindra, men hon däckade ju i soffan. Hon orkade inte ens kolla på Idol stackaren. Hon är jättevarm, så antar att hon har feber, plus att det rosslade och pep i bröstet på henne när hon andades. Så inatt gjorde jag ett undantag, och hon får sova i vår säng. Jocke är ju ändå inte hemma, så hon ligger på hans sida. Ligger där och smittar ner hans sida med baciller och snor moahahah!!

Så nu sitter jag här och glor helt ensam. Får väl kolla vem som åker ur Idol, sen hoppar jag i säng. Inget kul att sitta här ensam och uggla. Ska nog i och för sig äta några av muffinsen vi bakade innan. Mjuk pepparkakamuffins med cream cheese frosting. Äckligare saker kan man äta.

Vann förresten ännu en Barbapapa-body på Tradera. Tycker de är så fantastiskt roliga, så jag blev lite glad när jag hittade en till. Vet att de finns att köpa på Åhléns, men om man hittar dem billigare så varför släpa sig dit och göra av med mer pengar? Även denna har tryck på baksidan. Fin va?





Måste gå och dricka, känner mig helt uttorkad. Kanske har jag fått graviditetsdiabetes också. Som grädde på moset, det räcker kanske inte med graviditets hepatit.
Ikväll har jag känt av några små sparkar. En var visserligen ganska rejäl, det var lite läskigt. Först är jag orolig över att igelkotten inte sparkar, men sen när den gör det så får jag direkt den där alienkänslan igen...
Ska nog boka en tid för könsultraljud. Har nästan bestämt mig. Jocke undrade om jag hade gjort provet. Vilket prov? Ja, det där de ser om det är en pojke eller flicka. Prov? Hahaha, han är för tokig ibland den där Stockholmaren.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-28 / 23:11:53

Usch vad äckligt med larvinvasion! Jag har under flera år planerat åka till Göteborg eftersom jag har flera vänner och bekanta där, men jag tror att jag väljer någon annan tidpunkt på året än våren efter denna information.. :P

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-29 / 02:17:30

Tack så mycket för kommentaren om min nya bloggdesign! Jag är själv ganska nöjd med den, tycker den liknar mig mer nu. :)



Angående den där kjolen och blusen som Aysun ger mig, hon hade ju köpt den åt sig själv och betalat mycket för den, så hon vill väl att de ska komma till användning istället för att stå och samla damm i garderoben. Så även om jag inte skulle gilla dem kommer jag i alla fall att använda dem på bayram för att göra henne glad. :) Men det skulle ju förstås vara roligt om kläderna verkligen VAR fina! :P Annars tycker jag att det är bäst att köpa sina egna kläder själv, för ingen annan kan veta exakt vad man tycker att är snyggt eller inte.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-29 / 02:25:56

Jag hade tydligen glömt bort att svara på en kommentar till. :)



Japp, jag åker hem till Finland över julen, Ahmet kommer tyvärr inte med nu heller, även om det inte finns något vi hellre önskar. :( Vår ekonomiska situation är väldigt tight just nu så vi har inte råd att åka båda två (speciellt eftersom Ahmet måste skaffa pass och visum också, och det kostar en hel del), plus att han har skola på julen (man firar ju inte jul här), så han kan inte vara borta. :S Tyvärr. :(



Ja, det är marknad här varje fredag, året runt! :D Egentligen så är det marknad varje dag i Istanbul, men på olika ställen. I Findikzade är det på fredagar. :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: