MITT NYA KALL

2008-11-07, 13:53:57 / Kategori: Allmänt
Igår kom jag till insikt med att jag i framtiden förmodligen kommer sadla om från sushikock till florist! Vore väl på tiden att jag bestämde mig för ett yrke att satsa på i resten av mitt vuxna liv.
Var i alla fall på blomsterkurs igår med mamma och syrran. Temat var oasis, och jag ska erkänna att jag inte alls var sugen på att åka dit egentligen. Men anmälan var bindande, och så skulle ju resterande kvinnor i familjen dit.

Jag ändrade snabbt inställning när jag kom dit! När jag kikade in i rummet där vi skulle vara så var det fullkomligt överöst med blommor i olika former och färger. Blad, stora som små, torkade chilifrukter, kastanjer, trollhassel mm mm. Sååå kul!!

Vi fick en snabb genomgång runt bordet, och sedan fick vi fria händer att göra exakt hur vi ville. Man fick ta precis vilka blommor och tillbehör som man blev sugen på att använda. Två olika modeller skulle vi göra. Den första var ett hjärta som skulle täckas helt med blommor och blad. Det andra skulle bli en gles bordsdekoration som skulle vara hög och luftig. Nedan kan ni se bilder på mina verk. Det var i alla fall fantastiskt kul och definitivt värt de futtiga 425 kr som kursen kostade!



Mitt hjärta












Min bordsdekoration







  



Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-07 / 18:44:38

WOW, det ser jättefint ut ju!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: