NÅT LITET TILL KAFFET?

2008-11-16, 20:55:58 / Kategori: Allmänt


Vi köpte förresten en liten bulle på Liseberg till kvällsfikan. Skeden som ligger bredvid är inte en tesked som man nog gärna vill tro, utan en stor matsked! Och som ni ser är bullen större i diameter än skedens längd. Helt underbart. Synd bara att den inte var så god...


Idag vet jag  inte vad jag har gjort för att uppröra det lilla livet i magen. Igår när jag la mig försökte jag förgäves känna rörelser och sparkar på utsidan av magen, utan resultat. Idag har det däremot varit kickboxningsturnering där inne. Det har varit full fart precis hela dagen, kanske pauser på max 10-15 min, men sen drar det igång igen. Spark, spark, spark. Visst vill man gärna känna sparkar, men det kanske kan vara i måttliga mängder? Nu känns det nästan lite obehagligt. Den där utomjordingskänslan förstärks liksom.
Sen fick jag plötsligt för mig att det kanske hade hänt nåt där inne, och att den lill* kämpade för sitt liv. Men när jag lyssnade med dopplern så slog hjärtat så fint så, och man hörde tydligt hur det möblerades om. Vet inte vad som har hänt. Det var som att trycka på en "on" knapp för sparkar och sprattel. Synd bara att ingen har visat mig var pausknappen finns.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-17 / 00:42:15

Åh vilken stor bulle! Vi har också ett kafé i Åbo där alla bakelser de säljer är MAXI-storlek. Dessutom är de GODA! :P Nu vattnas munnen, fortfarande en månad kvar tills jag är i Finland och får äta kanelbullar... Snyft!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: