ÖVERREKLAMERAD

2008-11-16, 10:41:47 / Kategori: Allmänt
Igår kröp jag ner i sängen med godispåsen i högsta hugg och colaglaset bredvid. Efter en stunds beslutsångest bestämde jag mig för att se Mamma Mia. Efter ännu en stund bestämde jag mig för att stänga av den. Visst, ABBA  har gjort grym musik som det svänger om. Men filmen? Nej fy fasen, den var så tråkig! Kom ungefär halvvägs, och då hade jag ändå velat stänga av den ett bra tag. Komme rnog inte kolla färdigt på den, det känns som om jag slösar bort tid bara. Skulle tittat på Max Payne istället, jag visste det.

Igår när jag och Tindra kom hem från mina föräldrar så luktade det brandrök i hela trappuppgången. Verkligen jättemycket. Jag blev skitnervös att det var i vår lägenhet det brann, och på några få sekunder så hann min hjärna måla upp det ena skräckscenariot efter det andra. Försökte också komma ihåg om jag hade gått hemifrån med nåt stearinljus tänt. När jag väl skulle låsa upp dörren var jag jätterädd, och såg framför mig hur det bara vällde ut svart rök mot oss. Men när jag öppnade dörren och stack in huvudet så luktade det bara hemma. Inget som brann hos oss. Det var säkert surgubben under som hade glömt nåt ljus och tänt eld på halva sin lägenhet.

Alltså, jag älskar min sambo över allt annat på jorden. Men ibland gör jag inte det. Som imorse tex när han skickade ett sms från Sthlm och skrev God morgon älskling. Jättegulligt, verkligen, om det hade varit vid en annan tidpunkt än kl 7 en söndagmorgon! Jag vaknade av pipet, och sen kunde jag inte somna om. Översköljdes av gravidilska och skickade två arga sms tillbaka. Det ska nog få honom att lära sig att man inte väcker den gravida kvinna som sover!



Ikväll blir det Liseberg!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-11-16 / 12:29:39

O jag älskar min dotter över allt annat på denna jorden!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: