PÅ ULTRALJUDET SÅG VI ATT DET BLIR EN...

2008-11-20, 14:36:03 / Kategori: Allmänt
... bebis! Gick ju inte att se något kön alls. Jag misstog ju t om magen för att vara huvudet. Bara det säger väl en del om min medicinska ådra.
Allt var bra med bebisen, vi såg hjärtat, hjärnan, urinblåsa och magsäck bla. Däremot låg den stilla som en liten mus, eller som en ihoprullad igelkott rättare sagt. Armarna vikta in mot bröstet med händerna vid ansiktet, och benen uppdragna mot magen.
Jag hade fått en bisarr tanke att bebisen inte har några ben, eftersom jag inte känt så mycket sparkar. De första minuterna såg jag dessutom bara huvud, armar och överkropp. Inga ben! Så jävla typiskt tänkte jag, det var som jag trodde. Barnet har inga ben, bara armar och en kropp. Sen som tur var så hittade sköterskan även ben som satt fast på kroppen. Puh...

Jag kom på mig själv med att ligga spänd som en båge och nästan hålla andan. Pulsen slog i full fart dessutom. Var väl så nervös att något skulle vara fel, så kroppen betedde sig nog så omedvetet.
Vi fick med oss några bilder hem, men det var inga superbilder. Jocke och jag är totalt oeniga om hur bebisen ligger tex. Så svårt att se. Ska se om jag kan fota dem senare så får ni också se den lilla igelkotten.

Nu ska jag äta vörtbröd med skinka och senap! Har smällt i mig 3 nybakade, varma lussekatte idag som Tindras pappa langade till mig. Så jäkla gött!! Hjärtligt tack lusekoftan!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: