SKUM UNGE DET DÄR

2008-11-17, 20:43:08 / Kategori: Allmänt
Jag har en sån skum dotter. Tvärtomunge skulle jag nästan vilja kalla henne. I alla fall när det gäller mat. Hon har aldrig varit förtjust i pizza eller hamburgare. Spagetti gillar hon, men inte köttfärssås. Däremot så älskar hon fisk i alla former, grönsaker så som broccoli, gröna ärtor, kikärtor, vitkål, bönor i olika former och färger mm mm. Häromveckan åt hon upp en hel sån där liten plastlåda full med körsbärstomater. Och idag, hennes absoluta favoriträtt - blodpudding med lingonsylt! Hon åt som hon aldrig hade sett mat förr. Konstigt det där... Men tacksamt, för jag slipper truga med grönsaker och annan nyttig mat.

Ikväll tänkte jag kolla på den nya filmen med Brad Pitt. Den ska ju vara himla rolig sägs det. Burn after reading heter den. Ska bli kul att se Pitten i en rolig roll, det är ju ganska sällsynt.
Kollade på Max Payne igår, och den var väl sådär. Varken bu eller bä tycker jag. Ingen film jag kommer se om och om igen.

Inser nu när jag tittar ner på min kropp att jag måste köpa ny bh. Börjar se ut som en desperat 40-åring på Finlandsbåten som har klämt in sina tuttar i en alldeles för liten push up. Ni vet sådär så det liksom blir fyra bröst istället för två. Magen ska vi inte tala om. Den kan jämföras med en gubbes som har druckit öl sju dagar i veckan i flera år. Oj oj oj, nu går det bara utför!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-17 / 22:34:49

Haha, söt du är! :)



Ja, min pojkvän kan vara ett riktigt ljushuvud ibland... :) Men faktum är att han faktiskt dammsög, så jag slapp göra det! Toaletten och golvmoppningen föll på min lott i stället. :)

Kimmelim
BLOGG: http://kimmelim.blogg.se/ 2008-11-19 / 12:11:25

Vad skönt att ditt barn tycker om grönsaker och sådant! Det hoppas jag att Leon kommer att göra också. Men just nu verkar han vara en riktig gottegris =/




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: