STRAX ÄR DET FÖRSTA ADVENT

2008-11-29, 22:45:37 / Kategori: Allmänt
Om bara en och en halv timme är det bannemej första advent. Dags att tända ljus och mysa med glögg och pepparkakor. Hela dagen imorgon ska dessutom ägnas åt julgodistillverkning. Mumsigt! Det ska bli chokladknäck, ischoklad och en annan chokladgrej som jag såg Leila göra på TV4+ häromdagen. Mycket choklad, men det är ju så smaskigt.

Så här ser det ut i mitt köksfönster och i mitt vardagsrumsfönster nu. Köpte tantiga julstjärnor och satte i fönstrena idag. Blir nog några amaryllisar också, de är fina. Nu fattas bara julgranen! Imorgon ska jag sätta fast granris på balkongräcket. I riset tänkte jag fästa talgbollar till fåglarna. Och ja, det är en baktanke med det. Tror det kan bli värsta skitkalaset rakt ner på glittergubbens uteplats. God jul från oss!







Tindra ritade ett Luciatåg ikväll. Men jag vet inte... Kolla själva.


Pepparkaksgubben glömde nog stänga av ansiktsdelen i solariet när han var där. Eller så får han sluta använda brun utan sol... Och observera Lucians balanstrick. Kronan vilar bara på typ två hårstrån.

Nu kommer det mörka inslaget i Luciatåget.


En svart ängel. Är det bara jag som tycker att hon har lite lätt satanistiska drag??

Lilla dockan, hon är så söt. Man har ju inte hjärta att säga att man tycker det ser kul ut. Men inombords skrattar jag ihjäl mig ibland. Lilla älskade gumman.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-29 / 23:12:33

Hahahaha!!! Ahmet blev nästan lite rädd då han såg den svarta ängeln, frågade om det är djävulen själv.. :P Hur kom hon på att rita en svart ängel? Eller var det meningen att det skulle vara något annat? Lucian och pepparkaksgubben var i alla fall söta! Du har så mysigt inne hos dig med all julbelysning, det bidrar mycket till stämningen! Jag tror att jag får be Ahmet leta fram vår plastgran från sitt gömställe på balkongen imorgon, jag vill också ha julstämning!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-30 / 16:12:36

Åh vad mysigt!!! :D



Ja, vi dricker julmust, dock så är jag faktiskt inte säker på om finnarna också gör det.. Jag tror att det är vanligare bland finlandssvenskar. :) Så det kan hända att butikerna inte ens säljer julmust i östra och mellersta Finland där det huvudsakligen bor finnar. Vi finlandssvenskar har ju ungefär samma traditioner som svenskar, finnarnas skiljer sig lite från dem. Jag gillar inte julmust så väldigt mycket, jag gillar överhuvudtaget inte kolsyrade drycker, men det hör till att dricka julmust på julen. :)

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-01 / 06:59:32

Vilken fin teckning! :o)

Och jättefint du fått i dina fönster!! Hur gick det med julgodiset??




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: