ÄTA, ÄTA, ÄTA

2009-04-26, 15:00:54 / Kategori: Allmänt
Elliot har fått nån ätstörning, det är jag tämligen övertygad om. Han vill äta ungefär varannan timme. Ibland verkar det även som om han vill äta ännu oftare än det. Men det känns ju helt märkligt... Så mycket mat i den lilla magen?
Ni som har små barn, hur ofta ammar ni dem?

Det verkar dessutom som om han inte kan komma till mig utan att börja leta efter mat. Han kan vara hos Jocke eller nån annan och vara vaken och lugn. Så fort han kommer till mig börjar han leta efter mat, smaska och picka med huvudet som en liten duva. Kul att bara bli förknippad med mat :) Jag ser väl ut som en stor mjölkkanna i hans ögon.

I natt sov han i alla fall i sin korg, även om han vaknade med ungefär två timmars mellanrum. Vi la en kudde i korgen så att det blev trångt och att han låg riktigt tight. Det verkar funka, ta i trä. På morgonen vid sju fick han komma över till vår säng. Då ligger vi sida vid sida jag och han, och han kryper så nära han bara kan. Mysigt! Det är bättre än när han sover på mitt bröst, även om det är gosigt också.

Imorgon är det BVC igen. Då får vi se hur mycket vågen pekar uppåt denna gången.

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-04-26 / 21:16:48

Felix äter oxå så ofta. Jag funderar nästan att sluta amma, jag har oxå fått mjölkstockning för andra gången på ett bröst det ser ut som jag har ett och ett halvtbröst. Inte kul.

Vi vägde Felix i torsdags 5970 och 60 lång.



Vi får ta o ta en fika någon dag.

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-27 / 10:41:27

Jag har hört fler som har haft det bekymret. mamma = mat. Men dom kan omöjligt vara hungriga så ofta och äta så mycket sa dom till min kompis. Så pappan fick rycka in och försöka ta honom så han vande av det beteendet. Det gick ganska fort som väl var. Hoppas det går bra på bvc.

Tessa
2009-04-27 / 11:33:15

Så är de med bebisar. En del äter varje timme, andra var 4e.

Och anledningen till att bebisen nästan alltid leter efter maten hos mamma är för att han känner igen mammas doft, där finns de mat.

Pappan ger ju inte mat så därför är barnet lugnt hos pappa!!!!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-27 / 20:50:04

Isabella äter också ofta på dagarna, runt 2-3 timmar brukar det gå mellan målen :)

linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-04-28 / 22:25:13

Handen - ja det går la sakta. Vet inte hur det kommer att bli alla säger olika.

Jag hoppas att det blir bättre än va det e nu. Jag har ingen styrka(kan vid detta laget hålla i en smörkniv) Rörligheten är ca 0 - 5%




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: