BVC BESÖK NR 1

2009-04-22, 21:14:27 / Kategori: Allmänt
Idag var det dags för Elliots första BVC besök. Om man bortser från hembesöket förra veckan alltså. Tycker det känns lite nervöst med vägningen. Det känns inte som att jag har någon koll alls på hur mycket han äter och får i sig nu när jag ammar. Det var lättare när han åt från flaskan, då hade man ju stenkoll på varje milliliter.

Men han får i sig tillräckligt! Sedan i fredags så hade han ökat 150 gr i vikt. Det betyder att han hade sprängt 3 kg:s gränsen idag, och vägde 3030 gr! Han har alltså även toppat sin födelsevikt nu. Så himla skönt att han börjar lägga på sig lite nu den lilla jordnöten :) Han hade även växt 2.5 cm på längden. Tycker det låter väldigt mycket på bara två veckor, men det kan ju hända att det diffar lite när två olika personer mäter honom. Hädanefter blir det ju samma BVC-sköterska som gör det.
Frågade även om vi måste väcka honom på natten om han inte vaknar själv. Det behövs inte nu när han går upp så bra i vikt. Skönt, då kanske det betyder att både han och jag får lite mer sammanhängande sömn vissa nätter.

Idag kom Tindrisen hem och hade stukat foten. Hon sa att hon hade ramlat ner från en klätterställning och fått ont. När vi kollade så var ankeln svullen, och hon ömmade rejält på den. Får se om hon fixar att vara i skolan imorgon, det är ju svårt för en 6-åring att ta det lugnt på rasten och inte belasta foten för mycket. Har man myror i brallan så är det närmast omöjligt skulle jag nog vilja säga.

På fredag ska Jocke tillbaka till jobbet. Det betyder att det blir första dagen för mig som jag är ensam. Får väl ha sjukt bra framförhållning på morgonen så att vi hinner till skolan i tid. Det ska nog gå bra, man får pröva sig fram.

Snart dags att krypa ner i sängen. Ska göra Elliot färdig först, och sen blir det lite TV-tittande innan det är dags att sova.

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-23 / 10:03:25

Ja man lär som sagt va inte få hålla så mycket i sin egna lilla bebbe sen när alla är här.Men man får ju förstå att det är hela släktens lilla guldklimp detta :o) Vi får ju gosa med henne hur mkt vi vill sen.

Förstår att det blir lite "stressigt" nu när du ska börja vara ensam hemma,men de kommer ju du fixa galant ;o) Massa kramar från en som fortfarande bara går och väntar ♥

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-23 / 16:50:31

Härligt att han ökar bra i vikt, och stackars lilla Tindra - hoppas foten blir bra snart! Kan tänka mig att det är lite nervöst inför att vara hemma själv - minns ju hur nojjig jag var - men du kommer garanterat fixa det galant :) Själv bävar jag inför Olivers dagis-start om 2 veckor, han gillar ju att sova på morgonen vår lille skrutt ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: