DÅ HAR VI KOLL PÅ DET!

2009-04-16, 11:25:50 / Kategori: Allmänt
Häromdagen satt vi och åt middag, och Tindra kom in på samtalsämnet släktband. Hon frågade mig om jag blir moster till min systers bebis som föds i juli. Ja precis, svarade vi. Hon såg ut som om 10-öringen verkligen ramlat ner när hon sedan vände sig till Jocke och sa Jaha, och då blir ju du bebisens faster!
Mmm, alldeles korrekt :)

Måste säga att återhämtningen denna gången efter snittet har gått oförskämt bra! Är faktiskt lite förvånad själv. Idag, 8 dagar efter operationen så känner jag mig hur pigg som helst. Om man bortser från sömnbristen, men den hade ju kommit ändå.
Har inte haft speciellt ont alls, utan klarade mig på enbart Panodil under de två dygnen på BB. Åt även samma mängd tabletter, 2 st var sjätte timme, under det första dygnet hemma eftersom jag hade kvar från BB. Men när de var slut ville jag försöka klara mig utan i den mån det gick, och de var inga problem alls.
Nu äter jag inga smärtstillande alls, är hur rörlig som helst, och ärret ser jättefint ut. Visst, magmusklerna är obefintliga, så det är lite knixigt att ta sig upp till sittande från liggande ställning tex. Men med lite teknik så går det med. Om ungefär fem veckor får jag börja träna magmusklerna lite smått. Fram tills dess får jag försöka ta det lugnt, och inte heller bära tunga saker. Det kan vara svårt ibland i och med att jag mår så bra, jag tänker mig inte riktigt för. Jocke brukar skälla lite på mig när han tycker att jag gör för mycket :)

Imorgon får vi hembesök av BVC. Ska bli spännande att se hur mycket det lilla trollet har ökat i vikt nu. Från söndag till tisdag hade han ökat ett drygt hg. Efter det har han utvecklat ett hysteriskt ätbehov. Frågade BVC-sköterskan hur mycket i ml de ska äta ungefär. Runt 40-50 ml svarade hon. Jaha, Elliot äter runt 80-90 ml åt gången. Hmm... Vart ska detta sluta?
Men han behöver ju lägga på sig lite och bli en stadig liten grabb.

Nu ska vi sätta fart här hemma och göra oss i ordning. Ska gå en sväng i solen till apoteket och inhandla div praktiska saker man behöver till en bebis och en nybakad mamma. Sen kan det hända att vi äter en glass när vi ändå är igång.

Ha en skön vårdag allihop!

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-16 / 22:16:17

Skönt o höra att allt är bra med er.Kan tänka mig att sämn är en bristvara men så är det helt enkelt med små barn.jag har försökt vila mig idag men har lite svårt för det.Men i morgon är ingenting planerat så tänkte faktiskt ta en ordentlig sovmorgon :)



Tycker också att lillatjejen får ta och komma snart så man får se vad det är för en liten filur.Men snart så,jag tror hon kikar ut på lördag men vi får väl se ♥

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-17 / 13:45:46

Vad skönt att du mår såpass bra efter snittet, efter akutsnittet med oliver hade jag ont i ca 1 månad!!



Sömnbrist ja... det är något man får vänja sig vid helt enkelt, och vad lycklig man blir när man får några timmars sammanhängande sömn - man är lätt att tillfredsställa just nu ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: