HÖNSPAPPA OCH FILBUNKSMAMMA

2009-04-15, 22:07:42 / Kategori: Allmänt
Jisses, tiden rusar iväg! Idag för en vecka sedan låg vi på BB med en n ykläckt liten sparvunge. Elliot har redan hunnit bli en vecka gammal. Känns helt sjukt.
Nu i efterhand kan jag faktiskt sakna BB lite, men när jag väl var där ville jag bara åka hem. Det är ju trots allt bäst hemma.

Det tog inte så lång tid innan vi la märke till ett "lustigt" fenomen, som inte är förvånande alls, men som ingen av oss tänkt på. Eftersom det är Jockes första barn så är han sådär hönsig som alla förstagångsföräldrar är. Kollar 10 gånger i minuten om Elliot andas osv osv. Själv faller jag in i facket som "coolare" andragångsförälder. Jag är inte alls så stirrig som jag var med Tindra, och känslan av att allt ordnar sig är ganska stark.

I Jockes värld har Elliot både det ena och det andra konstiga sjukdomssymptomet, medans i min värld så har jag ingen aning om vad han pratar om. Det blir en krock, flera gånger om dagen. Men jag antar att det är sånt som mattas ut med tiden.




Har lite problem med amningen. Har gott om mjölk, men Elliot har liksom demolerat mina tuttar. Det gjorde så sjukt ont de sista gångerna jag ammade att jag skrek rakt ut. Så kan man ju inte ha det... Nu pumpar jag ut och så får han det på flaska. Ska försöka ge boobsen en chans att läka, och sen göra ett nytt försök att amma. Funkar det fortfarande inte då så får det bli pump, flaska och lite ersättning. Men vi får hålla tummarna att det löser sig. Han har varit lite slarvig och hetsig när han äter, och ryckt och slitit. Kanske går det bättre när han växt till sig lite.


Lille underbara älsklingen en vecka gammal ♥


Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-15 / 23:03:07

Himmel så söt han är! Vilken liten ängel! ^^



Jobbigt att det ska göra så ont att amma. jag minns att jag också fick sådär tokont i början. men jag fick prova att sätta på små kåpor (bröstvårtsskydd)på bösten som skyddade och det hjälpte massor. Finns på apoteket.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-17 / 13:47:18

han är så otroligt söt! :)



Jobbigt att han ätit sönder boobsen, hoppas det blir bättre av några dagar på flaska och att det funkar att amma sen igen - är ju så himla smidigt!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: