UPP I SADELN IGEN

2009-04-18, 17:09:20 / Kategori: Allmänt
Idag kände jag att det var dags att försöka ge sig på amningen igen. Men herre jisses, snacka om att smärtan har satt sig som ett frimärke i minnet på mig. Började nästan grina och må fysiskt dåligt bara vid tanken på att det kanske skulle göra lika ont igen. Samtidigt så vill jag ju så gärna att det ska fungera! Så det var bara att ignorera alla psykiska spärrar och lägga den lille glufsaren till bröstet igen. Med amningsnapp dock, ska påpekas. Hade även gett honom lite på flaska innan, så att han inte skulle vara alltför girig och ivrig. Då kör han ju bara med det där "haj-tricket" när han vrider huvudet hysteriskt fort åt höger och vänster, fram och tillbaka och letar efter mat. Ser inte klok ut...
På med nappen, fram med Elliot och vips så åt han. Jag satt och bet ihop käkarna, helt skräckslagen inför den eventuellt kommande smärtan, men det gick hur bra som helst. Kände ingenting. Så förhoppningsvis funkar det bra nu, och kanske kan vi även lägga undan amningsnappen om ett tag.

Idag ska vi premiärgrilla! Det ligger en marinerad fläskytterfilé i kylen och väntar. Till den ska vi göra en sallad och vitlöksbröd. Vattnas i munnen bara jag tänker på det!

Ska nog passa på att vila en stund nu när matvraket sover. Så kanske man orkar vara lite social ikväll, det är ju trots allt lördag.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-18 / 18:35:10

Vad skönt att det kändes okej idag! :)



Gud så gott det lätt med den grillmaten, vill OCKSÅ ha ;) Ha en mysig kväll!

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-18 / 18:39:54

Nej ingen bebbe i sikte tyvärr. Men snart får vi hoppas...tusan dax snart!



Låter som att ni kommer få en super mysig kväll med grillning.Idag var vi iväg o köpte utemöbler så blir nog engrillning i veckan också,bara grillen som fattas ;)



Kram ♥

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-04-18 / 19:58:35

Hej vännen! Grill... Mmmm...:)

Vi grillade korv tillsammans med brorsans o hans lilla son idag. Jätte mysigt.

Jag ser inte fram mot amningssmärtan... just nu känns det långt borta.



Snart kommer vi va på samma sida i boken igen. Nu känns det som jag ligger flera kapitel bakom dig;)

Kram kram

Linda
BLOGG: http://easytoloveblogg.se 2009-04-18 / 22:33:28

Jag ska lära mig köra bil igen, men när jag gjort det vill jag gjärna komma och hälsa på.

ha en fortsatt trevlig helg



kram linda

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-19 / 17:11:09

Vad skönt att det funkade. Hoppas det håller i sig nu då! ^^




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: