ZOMBIE...

2009-04-23, 13:40:30 / Kategori: Allmänt
Jag känner mig som en zombie idag... Natten som gick var även den orolig för Elliots del. Han totalvägrar att sova i sin säng nu. Han bara ligger och toksprattlar med armar och ben, samtidigt som han frustar och stånkar och stönar. Han gråter inte, men han visar sitt missnöje klart och tydligt på annat sätt. Plöstligt har han sprattlat upp sin filt över sitt ansikte, och då flåsar han ju ännu mer. Plus att han gör små gnälliga ljud som låter ungefär som en rostig dörr, eller som om man trampar ihjäl ett marsvin.
Så i natt har han sovit ihoprullad som en jordnöt på min bröstkorg. Han ålar sig så långt upp han kan komma och sen somnar han. Jag får ligga i dvala hela natten så att jag inte tappar honom. Extra jobbigt blir det av att höra Jocke snarka som en valross. Hans sömn blir inte mycket störd av småbarnslivet :) Det är i och för sig bra nu när han ska börja jobba.

I takt med att Elliot går upp i vikt så tappar jag mina graviditetskilon. Gick upp 15 kg, och 8 har redan försvunnit. Väldigt skönt, men lite märkligt ändå, för jag slarvar forfarande lite med maten. Godis och glass är ju tyvärr också fortfarande väldigt gott... Måste lägga ner allt sånt nu när han är ute. Annars stannar vågen upp.
Får i alla fall på mig förlovningsringen igen, det var lite trevligt. Fingret ser inte längre ut som en sprickfärdig falukorv när jag tar på den.

Om man skulle vila lite. Jocke är ute med Elliot och Tindra, så jag borde passa på. Eller så äter jag lite glass i smyg...

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-23 / 16:51:59

Haha, låter som att Jocke är som Jonas då... ;) Härligt att hälften av kilona redan är borta - de andra fixar du säkert också snart!

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-04-23 / 17:48:23

Läppen kommer de att operera när han är mellan 3-6 månader. Jag gissar att det blir i september någon gång efter alla semesterar. Det ska bli spännande att se hur den lille skrutten ser ut med sin trasiga läpp.

Sen håller vi alla tummar för att gommen är hel:)



Jag längtar såå tills jag får på mig min förlovnings och vigselring. Lyckos;)

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-23 / 20:23:46

Hehe..du är så himla rolig med dina liknelser.."låter som när man cyklar över ett marsvin" haha Jag fick mig ett gott skratt iaf.



Låter bra mysigt med en liten bebbe på bröstkorgen om natten men förstår att man m åste ju lära dom sova i spjälsängen också för annars blir man aldrig av med dom i sin egen säng. Vi har iaf sagt att lillan ska få sova i våran sng de första 10dagarna när även Jimmie är hemma.



Hoppas ni har det bra och jag väntar otåligt fortfarande på lillan ♥

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-24 / 07:58:51

Kilona brukar juh bara rinna av en om man ammar. Så du kan nog gott unna dig en glass eller två. :o)



Hoppas ni fått sova nåt inatt och att ni får en riktigt fin fredag!

Kram

linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-04-24 / 23:08:34

Jag har måånga kilon kvar.

Felix väger nu 5970 och är60cm långa en stor snart 7 veckors bebis.

Jag borde sluta med godiset men det e förbaskat svårt.



ha en bra helg




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: