KVÄVNINGSRISK X 2

2009-08-28, 11:03:16 / Kategori: Allmänt
Igår var det dags för säsongens första fotbollsmatch för Tindra. Borta mot Jitex, bara det lät skrämmande i hennes öron. Sist förlorade de ju med dunder och bång.
När jag och Jocke kom till planen så gick vi bakom ett av målen, eftersom matchen inte hade börjat än. I mål stog en mamma och hennes dotter som var ca 11-12 år sköt bollen. I ögonvrån ser jag bollen komma flygande, men hinner inte reagera. I nästa sekund hör jag smack, och ser hur bollen träffar Jocke rakt i huvudet :) Gode Gud, att jag inte dog av skratt. Och det "roliga" var att det var fler som såg det och som började småskratta. Men efter en kvart var det bara jag som fortfarande gapflabbade så fort jag tänkte på det... Hur kul som helst!

Matchen gick sådär. De förlorade, men inte med riktigt lika många mål som förra gången. På söndag väntar gräscupen, och det blir det en heldag med fotboll ute i Björlanda.

På kvällen när båda kidsen var nattade var det dags att kolla på Baksmällan. Och här uppstår kvävningsrisk nr 2, eftersom jag vid ett par tillfällen skrattade så mycket att jag inte fick luft, plus att det var en överhängande risk att jag skulle kissa på mig! Vilken sjukt rolig film! Passade min humor alldeles excellent :)

Vad gör ni denna fredag?

Lunchdags! Vi hörs senare!


Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-08-28 / 11:19:19

Tänk nu bara på hur jag hade det när jag var på bio och kollade på filmen! Att inte där blev blött i stolen var ju bara ren tur;)

Har Jocke huvudvärk i dag? Den smällen hördes nog över hela Åbyvallen...he he




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: