AGG!

2009-12-04, 14:28:58 / Kategori: Allmänt
Igår på träningen kom jag på att jag kan hysa agg till vissa människor som jag inte ens känner. Skrämmande kanske, var är världen på väg ;)

Just igår var objektet för min irritation en kvinna i 40-årsåldern. Först kom hon jättesent, så passet hade redan hållt på i en kvart ca. Man blir lite distraherad när det kommer in en hysterisk människa som börjar fippla med sin stepbräda, och som springer fram och tillbaka för att byta om osv osv. Jag fick tom stanna upp för att hon skulle komma förbi! Redan där var jag alltså irriterad på henne.

När jag tränar pass så vill jag ha bra musik med tryck i som gör att motivationen kommer på topp. Gärna på hyfsat hög volym så att man får lite feeling.
Plötsligt så frågade instruktören om det var lagom högt. Nääää, bräkte den försenade 40-taggaren (som för övrigt borde ha fråntagits sin rätt att tala iom att hon kom så sent och störde.) Det är alldeles för högt för min del!

Jaha? Var har du dina öronproppar då tänkte jag, för jag har sett henne peta in såna där små skumgummiproppar förr. Så då sänkte instruktören musiken till lite lagom bakgrundsnivå. Åhhh fy bubblan vad kul det var att träna efter det! Inte.

På spinningen i tisdags irriterade jag mig på en annan sak som jag tänkt på flera gånger när jag har varit där. På vissa spinningpass finns det ibland nån som liksom kör sitt egna pass. De står upp när vi andra sitter, och vice versa. Varför går man då på ett pass? Då kan man lika gärna sitta i gymet och trampa på en cykel i vilken takt man vill.

Oj vad bitter och otrevlig jag låter nu! Vilka bagateller att irritera sig på kan tyckas... Ja ja, alla stör vi oss på olika saker.

Vad gör dig riktigt irriterad??




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: