BORTA BRA, HEMMA BÄST. ALLTID!

2009-12-28, 23:24:42 / Kategori: Allmänt
Idag kom äntligen min lilla Tindra hem igen ♥ Lite försenad, och lite sliten efter en lång hemresa med mycket strul, men äntligen hemma. Och det tog inte många minuter innan hon och Elliot var i full färd med att busa och tjoa och tjimma :)
Visst har veckan gått fort ändå, med jul och allt, men det är ändå så skönt att ha henne hemma igen!

På kvällen blev det middag med mina föräldrar och Tindras pappa, och julklappsutdelning för Tindra. Hon hann knappt börja tugga på köttet innan hon ville sätta igång med paketen :)
Hon fick en massa fint, pengar, skridskor, en hög med Pet shops, ett couronnespel (eller hur det stavas...) Det sistnämnda väckte en himla massa minnen till liv, och det var en nostalgitripp utan dess like. Hur kul som helst!

Imorgon är det mammafika på stan som står på dagordningen. Ska bli kul, men samtidigt lite jobbigt med alla shoppinggalna människor. Men vi klarar oss nog :)

Nyår närmar sig med stora steg. Vi har noll planer, som vanligt. Blir nog en hemmakväll med familjen, med god mat och sånt mys.
* Vad ska ni hitta på på Nyår? *


Förresten höll Elliot på att skrämma skiten ur mig tidigare. Han hade lagt sig (och somnat trodde vi.) Jag skulle smyga in och hämta en sak i mörkret i sovrummet. Tassade in superförsiktigt som värsta indianen, och vad får jag se då?! En liten unge som står upp i sin säng och gungar och hoppar!

Vi sa senast igår att vi måste sänka botten till det lägsta hålet nu när han kan ställa sig upp själv. Gissa om det blev fart på oss nu! Han hade kunnat ramla ut om han hade lutat sig lite för mycket över kanten. Och en bebis vet ju uppenbarligen inte vad för mycket är, så det var bara tur att jag kom in när jag gjorde. Han hade inte sagt ett pip, vi trodde ju att han sov. Han var säkert asnöjd med det han hade åstadkommit, för han flinade nästan ihjäl sig under nappen när jag kom in.

Nu måste jag gå in och avlägsna honom från Tindras rum. Där busas det för fulla muggar nu. Inte lämpligt så här dags kan jag tycka... För nu vill jag själv sova!
* God natt! *

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2009-12-29 / 12:46:15

Vi ska fira nyår hemma hos ett par vänner, blir lugnt och stilla med middag och spel... Vi har ju Oliver på nästan 2,5 och de har också en son på 2,5, sen så är ju Bella 10 månader och så väntar kompisparet en bebis i april - lugnt och stilla alltså ;)



Härligt att ha henne hemma igen - och att de kom hem ordentligt efter allt strul - kan tänka mig att hon blev glad för alla fina klappar! kram <3




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: