DÅLIG FÖREBILD

2009-12-22, 22:47:22 / Kategori: Allmänt
Idag i stan skulle jag gå över vägen. Det var grön gubbe (of course!) när jag började gå, men när jag var mitt i gatan slog det om till röd. Det brukar ju alltid vara lite extra tid innan bilarna släpps på från de andra filerna, men nu måste rödljusen ha varit inställda på julstress, för i samma sekund som den röda gubben ploppade fram så började bilarna köra.

Jag skyndade mig så fort jag kunde med barnvagnen, men en liten subba i nån SUV aktig bil kom gasande i full fart. Hon la sig på tutan och pekade ilsket mot den röda gubben.

Vet ni vilken min spontana reaktion var?! Att dra av mig vanten och peka finger åt henne! Men jag insåg samtidigt att det kunde uppfattas som ganska olämpligt av en mamma med en bebis, så istället var jag svennig och höjde bara armarna i ett "kom igen!" Helst hade jag velat repa hennes fina bil...

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2009-12-23 / 00:01:41

Haha! Jag pekade finger åt en liten handikapp-bil som var på väg in i min bil en gång. Det gick av bara farten, sen kände jag mig lite taskig. Men inte var det mitt fel att inte han kunde köra bil ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: