INGEN MER SÅN LÖRDAGSACTION TACK!

2009-12-12, 23:37:12 / Kategori: Allmänt
Jisses... Vilken kväll det blev. Vilken avslutning på älsklingens födelsedag. Hela familjen blev alldeles skakis :(

Elliot hade somnat, men vaknade efter en stund och var hysterisk och bara grät. Det gick liksom inte att få kontakt med honom. Han grät i... tja en halvtimme säkert. Sån där jobbig, hysterisk, panisk gråt. Jag kunde inte avgöra om han var rädd pga nån mardröm, eller om han hade jätteont nånstans.

Tog det säkra före det osäkra och skulle hiva i honom lite flytande alvedon. Det var då porten till helvetet öppnade sig.
Antar att han fick det i luftvägarna, för det tog en sekund, sen började han hosta och spy som en gris. Han spydde och spydde, det stod som kaskader ut genom både näsa och mun. Samtidigt så rosslade det obehagligt mycket i bröstet på honom, och jag var väldigt osäker på om han fick luft. Jag kunde inte avgöra om han kunde andas inåt, det verkade inte så, och samtidigt blev han alldeles tokröd i ansiktet.

Trots att vi höll honom upprätt och framåtlutad hela tiden så blev jag jävligt orolig att han höll på att kvävas av sina egna spyor :( Jag kunde verkligen för mitt inre se hur allt bara gick åt pipan...

Till slut så fick jag lugnat ner honom, och då satt han i mitt knä, totalt nerspydd och bara hulkade och snyftade. Tala om att det gjorde ont i hjärtat att se honom sån!

Mitt i all uppståndelse ringde Jocke mina föräldrar, eftersom vi var redo att kasta oss in i bilen och sticka till akuten. De kom, men då hade Elliot lugnat sig lite, och skrattade tom till lite när hans älsklingsmoffa kom :)

Puh...


Och lilla Tindra blev superledsen. Hon kom in i badrummet och grät, och var alldeles ifrån sig för hon var rädd att Elliot skulle dö. Och att det var hon som hade smittat honom nu när hon var sjuk. Det kanske är jag som har smittat honom mamma, jag har lekt jättemycket med honom idag, och varit jättenära...
Lilla gumman... Började nästan gråta själv när jag såg hur orolig hon var :(

Ja ja, nu är allt back to normal. Alla sover förutom jag. Ska väl hoppa i säng snart jag med... Imorgon blir det adventsmys med familjen ♥

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2009-12-13 / 10:43:47

Usch va otäckt... skönt att det gick bra iaf!! Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: