KATASTROF!!

2009-12-21, 22:41:12 / Kategori: Allmänt
Ojoj, ikväll blir det bloggbombning märker jag :) Mycket jag vill få ur mig nu!

Idag var ju golvläggarna här och la vårt nya köksgolv. Jag och Ellioten flydde till mamma och pappa för att slippa sitta här hemma som två spån och titta på dem.
Var såklart jättespänd när jag sen gick hem för att se hur golvet blev. Det var inte så mycket att vara varken glad eller spänd över kan jag säga...

  1. Vi fick inte nya lister, som vi fått i alla de andra rummen när vi har bytt golv. Istället har de spikat/limmat fast såna där små blanka, tunna trekantslister utanpå den gamla trälisten. Spikarna sticker ut på vissa ställen och är jättevassa, inte så käckt när man har små barn som kryper runt och pillar på allt. En list satt så löst att den lossnat lite från väggen, och jag kunde med typ lillfingret pilla loss den helt.
  2. Det rutmönstrade golvet ligger inte rakt. Rutorna ligger alltså inte hörn mot hörn, utan på vissa ställen har de hamnat omlott liksom, med ca 0.5 cm överlappning. Alltså, den ljusare grå rutan ligger 0.5 cm in i den mörka. Detta syns ganska tydligt...
  3. Många av plattorna ligger heller inte helt ihoplimmade, utan det är en spricka mellan plattorna. En spricka så stor att vi kunde få ner ett VISA kort utan problem. Detta känns inte så bra med tanke på vatten och sånt när man tvättar golvet.
Katastrof!! Vi har ringt hyresvärden och kommer kräva att de kommer hit och tittar på golvet. Detta är trots allt ett tillval som vi kommer betala för varje månad, då ska det f*n ta mig vara bra gjort!!!

Inte kan vi heller bekosta nya lister själva, för de har lagt det nya golvet på det gamla, och skurit hej vilt runt den gamla listen, utan att ens skruva bort den. Tar vi bort trekantslisten är det några mm mellan golvet och listen.

Mia Madre säger jag bara... Att det går an?!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: