MAMMAFIKA

2009-12-29, 23:28:07 / Kategori: Allmänt
Idag var jag och Elliot och mamma-bebisfikade i stan. Jättemysigt om man bortser från alla hyenor till reashoppande människor...
Jag vet att folk inte gillar mammor med barnvagnar nåt vidare, men måste de bete sig som om de inte ens ser barnvagnen överhuvudtaget?? Ibland har man nästan en handfull vuxna människor ner i vagnen... Suck...
Nä, ska det bli nåt mer reashoppande på mig så är det i enbart mitt eget sällskap. Inte schysst mot kidsen att ta med dem ut i det kaoset.

Men mammafikan var kanontrevlig i alla fall. Vi hamnade på Åhléns, fem st mammor och blandade bebisar.

Fick världens plan innan, men den går nog i stöpet. Tänkte att vi kunde åka in till Heden hela familjen på Nyårsaftons förmiddag och åka skridskor på utebanan som de har där över vintern. Mysig start på dagen, och sen kunde man åka hem och värma sig med varm choklad och annat gott.
Fast när jag tittade på SMHI:s hemsida försvann liksom suget lite när jag såg att det skulle bli -10 grader ca. Usch... Så skridskoåkningen får nog vänta.

Nu är det dags att hoppa i säng! I natt vaknade jag kl 4 av att det satt en liten människa i mitten av vår säng och tittade storögt på mig i mörkret. När han såg att jag vaknade började han genast klättra på mig och blåsa och göra andra knäppa ljud... Mina försök att ignorera honom resulterade i att han kastade sig över Jocke istället och började "prata" och tjoa.
Då sprang jag upp och gjorde en flaska till honom. Den glufsade han snabbt i sig och sen somnade han om och vaknade vid 9. GÖTT MOS lillkillen! Hoppas på en favorit i repris imorgon!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2009-12-30 / 08:04:39

Duktig E! Mysigt med mamma-fika även om det är massa REA-jagande galningar på stan också - skönt att komma ut och träffa folk! Tror du att ni har tid för oss någon dag nästa vecka? ;) kram!

Siv
2009-12-30 / 13:21:42

Tack för det fina korten på era fina barn o så önskar vi er alla ett gott nytt år. en nstor kram.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: