DET VAR DEN VECKAN DET

2009-02-27, 09:08:44 / Kategori: Allmänt
Jaha... Helg igen. Tycker det är helg hela tiden. Men det är väl trevligt i och för sig, man ska inte klaga! Vi har inga stora planer inför den stundande ledigheten. Jocke har pratat om att ta en helg då bara han och Tindra ska hitta på saker tillsammans så att jag får en chans att vila i lugn och ro. De skulle ev åka och bowla bla, något som Tindrisen älskar.
Jag skulle verkligen uppskatta en heldag i sängen. Igår kväll hade jag så ont i magen att Jocke blev orolig och frågade om vi skulle åka in. Förvärkar är inte min grej, det har jag definitivt konstaterat. Obehagligt! Igår fick jag dessutom jävligt ont i ryggen, så jag blev nästan lite skraj att det var nåt fuffens på gång. Tog en Alvedon och i natt har jag inte känt nåt som tur är.

Åh! På onsdag har darlingen en jobbintervju förresten! Han snackade med en gubbe/kille igår, och det lät riktigt lovande. Ska hålla tummarna för att det går vägen på onsdag när de träffas. Det hade varit en sån sjuk lättnad att slippa oroa sig över detta mer. Dessutom så ligger tydligen den firman högt i toppen när det gäller löner. Ännu bättre!
Har kommit fram en hel del mindre charmiga saker när det gäller hans gamla jobb. Inget jag tänker ta upp här, men det har visat sig att saker inte har skötts snyggt på många olika områden. Lika bra att det gick som det gick kanske...

Igår när jag och Tindrisen åkte bussen in till stan för att bada så höll vi på att krocka med en bil. Och det var så nära att jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick att undvika.
Bussen kom i ganska hög hastighet i en lång nedförsbacke, och plötsligt svängde det ut en bil från en mindre väg. Jag skojar inte om jag säger att bussen låg helt in i röven på bilen, det kan max ha varit en meter mellan dem. Busschauffören trampade så hårt i livet han kunde på bromsen, och som tur var så gick det bra. Men det var riktigt obehagligt ändå, och jag hann tänka en massa otrevliga tankar. Tindra blev jätterädd och började nästan gråta, och resten av resan satt hon och höll sig stenhårt i min arm.

Nu ska jag slänga ihop en kaka till ikväll. Frozen cheesecake blir det - hur gött som helst!


Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-02-27 / 09:39:54

Ja man kanske suger ut vax? Jag är som sagt va inte allt för påläst. Men den verkade bra att ha :o)

Undrar vad som fattas nu egentligen till lillen...ska nog säta mig idag och skriva en liten lista på vad som måste inhandlas innan hon kikar ut!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: