DÖVÖRA OCH PSYKBRYT

2009-02-01, 19:57:19 / Kategori: Allmänt
I natt vaknade jag vid 5.30... Ja det är natt för mig! Vaknade av att jag hörde någon i huset spelade jättehög musik och att basen dunkade i mina trumhinnor. Jag hörde inte själva musiken, utan bara det där jobbiga basdunket. Hur jag än vände och vred på mig i sängen så trängde ljudet igenom. Jag provade även med öronproppar, men det funkade inte ändå. Gick upp och försökte analysera varifrån ljudet kom, men blev inte klokare.

Plötsligt insåg jag till min fasa att det var i mitt högra öra som det susade/dunkade. Det gjorde inte ont, men ljudet var där konstant, pulserande. Tänkte att om jag drack lite vatten så kanske det skulle släppa, men ack nej. Försökte lägga mig och se på TV för att få ett ljud att lyssna på, men dunkandet var alldeles för högt och störande.
Började nästan gråta och var övertygad om att jag av okänd anledning hade fått tinnitus. Varför man nu skulle få det bara så där mitt i natten, men det verkade ju inte bättre. Bara på den timmen jag var vaken så höll jag på att få ett psykbryt.
Till slut tryckte jag i mig en alvedon plus två Sinova, och la mig i soffan framför TV:n igen. Det började avta såpass att jag kunde somna, och när jag vaknade imorse var det borta. Dock hade jag aningen ont i örat, och det är ljudkänsligt igen, så jag måste nog gå och kolla upp det här i veckan. Har ju haft lite ont från och till länge nu.

Imorgon ska jag jobba, inget jag ser fram emot med min rygg. Men tänkte att det blir lite mer pengar att ta med till Ullared på tisdag då jag ev ska åka dit med mina föräldrar.

Nu ska jag nog lägga mig och ta igen lite sömn. Ha en fortsatt skön söndag!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: