DYSTERT LÄGE

2009-02-18, 11:02:18 / Kategori: Allmänt
Idag ska Jocke och hans arbetskompisar till facket och Arbetsförmedlingen för att ha möte om den närmaste framtiden. Igår när han kom hem släppte han bomben att det kan dröja minst tre veckor till de får några pengar. Inte riktigt vad man hade räknat med, i och med att det är lön nästa vecka. Ska våra pengar räcka en hel månad till?? Skrattretande...
Usch, vilken jävla sits vi har hamnat i. Även om man vill tänka positivt så maler detta i bakhuvudet hela tiden. Jag som är kontrollfreak måste ju vet att vi har koll på läget framöver, vilket vi inte alls har nu. Vi vet ingenting, allt kan barka käpprätt åt h-vete. Muntert...

Nej nu ska jag inte sitta här och förvandla detta till en dyster deppblogg. Tråkigt för er som läser...

Natten har varit som en enda lång toalettstafett. Jag brukar klara mig med ett toabesök under natten, men i natt var det snarare ett i timmen. Jobbigt, men bara att vänja sig antar jag. Om några månader är det amningsstafett istället.
Så fort jag har varit i upprätt läge verkar Elliot tro att det är dags att vakna, för när jag lägger mig igen så är han inte alls med på noterna på en lång, lång stund. Inte lätt lille killen, hur ska han veta vad som är upp, ner, natt eller dag??

Såg någon den bisarra dokumentären igår på kanal 5? Kvinnor som födde barn hemma utan minsta hjälp av sjukvården, dvs ingen barnmorska som närvarade eller nåt i den vägen. Jag kan inte i ord uttrycka hur vansinnigt idiotiskt och ansvarslöst det är. Flera av dem ville föda hemma pga dåliga erfarenheter av tidigare förlossningar på sjukhus. Ja det är klart att den enda lösningen då är att föda ensam hemma i en liten barnbassäng, med familjen som tittar på och assisterar.
Det låter hemskt och kallt att säga, men jag önskade nästan att det skulle tillstöta komplikationer. Visst, folk föder barn på potatisåkrar eller risfält runt om i världen, och förr var det alltid så. Men så dör också både barn och mammor pga komplikationer och brist på kunskap. Varför vill man ens riskera det idag år 2009?!
Nej tack, det där är inget för mig!

Nu ska jag tappa upp ett varmt bad och sätta på musik på hög volym och bara ligga och slappa.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: