HELGEN SOM VAR

2009-02-23, 09:01:28 / Kategori: Allmänt
Har haft en bra helg. Ganska lugn, inga stora äventyr. I fredags blev det pizza och Let´s dance med darlingen. En lugn och mysig hemmakväll. Lördagen innehöll veckans storhandling, och så var vi och hämtade den fantastiskt roliga babyboxen från Babyproffsen.




Är helnöjd med den, och så fick man med ett gäng blöjor, napp, våtservetter mm. Sånt som går åt med andra ord.

Lördagkväll bjöd vi över mina föräldrar på tacos och så kollade vi på Melodifestivalen tillsammans. Blev väl inte direkt tagen med storm av denna omgångens bidrag heller, men det var dock bättre än jag förväntat mig. Sämre hade ju i och för sig varit svårt!

Söndagmorgon fick vi ställa klockan eftersom vi skulle på dop i Falkenberg kl 10. Min kusins lille son Liam skulle döpas. Han är så tjock och söt nu så man ville bara bita honom i alla hakor och de små runda kinderna.
Vi fick så himla god mat, och jag åt så mycket så det kan knappt ha varit någon plats över till Elliot i magen. Varmrökt lax med kall sås och potatis, och till efterrätt blev det sån där ljuvligt god hemmalagad frozen cheesecake. Var jag inte tjock innan så blev jag det då i alla fall!
Och inte nog med det, när vi kom hem så blev vi bortbjudna till Tindras pappa på äpplepaj. Och äpplepaj kan man inte tacka nej till, det vore ju ren och skär idioti.

Idag ska jag bara vila. Fick såna hysteriska sammandragningar hela kvällen igår, vissa av dem gjorde lite ont faktiskt. Mår dessutom jättekonstigt, lite illamående samtidigt som kroppen känns helt mör. Fick i alla fall sova hyfsat i natt, då jag tvingade Jocke att sova i Tindras säng och så fick hon sova hos mig. Hon snarkar inte riktigt lika högt som han gör. Får se om jag kan upprepa den överenskommelsen i alla fall en natt till.
Tindra har aldrig varit ett sånt barn som vill sova hos oss. Inte ens när hon var liten och var sjuk, hon ville fortfarande sova i sen egen säng. Så de gånger som hon tex hade riktigt hög feber och så fick man tvinga henne att sova hos oss så att man hade lite koll på henne. Konstigt, men skönt naturligtvis. Nu ska ni se på katten att Elliot blir raka motsatsen... Ta i trä!!!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-02-23 / 13:21:40

Vad är det där för mini-rymdraket?? :O Med risk för att låta dum, men jag har aldrig sett en sån förr! Vad har den förr funktion? :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: