KRIGSZON

2009-02-20, 09:27:46 / Kategori: Allmänt
Idag kommer det bli en jobbig dag, det känner jag på mig. Efter ännu en toalettstafett så väcktes jag brutalt runt femtiden av att tredje världskriget bröt ut. Ja man kunde fan inte tro nåt annat, världens oväsen och liv utanför på gården.
Insåg efter en stund att det inte var tyskarna, utan bara plogbilarna som hade fått rascha och plogade snö för glatta livet. Jisses tänkte jag, det måste ha toksnöat under natten, så som de kör fram och tillbaka som om det gällde livet. Men när jag vaknade och tittade ut så var det väl en 3 cm på marken kanske. Är det verkligen nån idé att väcke ett helt bostadsområde för det lilla snötäcket?! Nej kom tillbaka när vi snackar en halvmeter!

Idag är Tindris hemma från skolan. Hon är slemmig och rosslig i halsen, så jag tyckte det var bättre att hon fick en dag inomhus i värmen. Svårt att ta det lugnt när hon är i skolan, då blir hon ju så uppjagad av alla kompisar. Bättre att stanna hemma och sitta under en filt och dricka te med mig. Ska nog göra lite pannkakor till lunch också.

Ser nu att det har börjat snöa ymnigt igen. Kanske kommer tyskarna tillbaka... Ingen idé med andra ord att försöka vila middag.



Nya väckarklockan...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: