SÖNDAG IGEN

2009-02-15, 12:17:05 / Kategori: Allmänt
Då var denna veckan slut, hej vad det går! Man hinner inte med. Det har varit en skön sportlovsvecka, även om vi inte har gjort så supermycket. Imorgon är det tillbaka till gamla banor igen, upp och stressa iväg lilla Tindra till skolan. Väcka henne trots att man bara vill låta henne sova längre. Ja ja, om sju veckor är det ju Påsklov. Det går ganska fort. Och nu tycker jag man börjar få lite vårkänslor också. Solen har ju varit framme i stort sett hela helgen.

Igår hade vi en trevlig dag som inleddes med bad på Åby simhall med Tindra, syrran och hennes karl. Tindra är som en fisk och skulle nog helst simma omkring tills hon fick klorförgiftning. Hon åkte även vattenrutschkana, både den lilla och den stora som egentligen var för barn från 7 år. Man hörde henne genom hela banan, ett gällt skrik som utlöstes i ett förtjust skratt när hon väl var nere.
Efter badet åkte vi och köpte med oss asgoda mackor, och sen åkte vi hem till mamma och pappa allihop och fikade.

På kvällen var vi bortbjudna till en kompis på tacos och Melodifestival. Det var jättetrevligt, och barnen lekte jättebra ihop. Själva Melodifestivalen kunde man ju än en gång varit utan, sicken skit! Alla de här jävla omröstningarna, det blir ju för löjligt alltså. Plus att Petra Mede inte alls är lustig på något sätt, snarare pinsam och tillgjord.
Tindra fick en smärre livskris när Amy Diamond inte gick vidare... Tänk vad det ska lite till för att stjälpa en 6-årings lycka!

Idag ska jag jobba några timmar. Börjar kl 16 och så stänger jag 19, så det är inte så länge. Hoppas det blir hyfsat lugnt så att jag kan äta min egen sushi i lugn och ro. Har även fått ett arbetspass den 25 feb, och det får nog vara det sista. Sen är det ju trots allt bara knappt 6 veckor kvar tills lille knodden kommer. Tänker minsann inte stå och knåda sushi till dagen D.

Nu ska vi göra våfflor och bjuda över mina föräldrar på våffelkalas med sylt och grädde. MUMS! Ha en fortsatt skön söndag allihop!



Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-02-15 / 13:31:45

Låter som ni haft en riktigt härlig helg :)

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-02-15 / 13:43:54

Mmmmmmmmmmm.....va gott.... Det var minnsann länge sen jag fick äta nygräddade våfflor........:-P

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-02-15 / 14:02:48

Du har blivit utmanad i min blogg :) (igen - sorry ;))




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: