SYSYSYSYSYSY

2009-02-24, 18:27:12 / Kategori: Allmänt
Nu går fan på torra land! Och då menar jag inte att Victoria ska gifta sig 2010, vilket intresserar mig mitt i.... Nej jag menar att jag äntligen fick fram symaskinen och alla mina tyger. Detta hände efter att jag hade somnat i badkaret och legat där i typ en timme och sovit. När jag vaknade var vattnet inte alls sådär skönt och skållhett, utan det kändes mer som om jag låg och guppade i nån äcklig, kall damm.

Sen drog jag fram min gamla oranga Huskvarnamaskin. Började med att sy två fleecefiltar, och sedan gav jag mig på tyget som skulle bli sängkläder till spjälsängen. Eftersom detta i början bara var tänkt till skötbordsdynan, så var det bannemej på håret att det räckte till ett påslakan och ett örngott.
Men! All världens syslöjdsfröknar hade gråtit blod om de hade sett mina tekniker och metoder. Jag orkar tex inte nåla tyget innan jag börjar sy, och helst vill jag slippa att sicksacka kanterna först också. Detta insåg jag dock att jag inte skulle kunna komma undan.
Till slut blev det i alla fall riktigt bra, och jag ska bara tvätta dem en snabbis innan det kan bäddas med dem. Jag bäddade ju sängen för nån vecka sedan, men jag vill nog lägga i de här nya nu när de blev så fina. Ska ta bilder på sängen sen igen när det är ombäddat.

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-02-24 / 19:10:27

Åh!! Duktig du är! ^^ Bättre sent än aldrig! Du får visa dina alster sen.



Ja...sjukvårdsupplysningen var verkligen ingen höjdare. Det enda dom hade att säga mig var att dom inte kunde ge några råd i frågan. Vad fasen finns dom för då!?

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-02-24 / 21:34:56

Vad duktig du har varit! :)



Din hud måste ju i alla fall ha varit mjuk efter att ha legat i badkaret i en timme! :) Du är som jag, men jag brukar somna med datorn på mig och inte i badkaret. :)

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-02-25 / 08:23:39

Såå skoj att sy. Hittade en symaskin på OnOff häromdagen då jag hämtade min dator som varit på service. Funderar start på att slå till. Men inte så haj på att sy,men mallar osv måste man ju kunna hitta på nätet? Tips? Vill sy lite gardiner,kuddfodral och självklart till bebben ;o)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: