INTE SÅ ILLA PINKAT

2009-01-13, 10:21:20 / Kategori: Allmänt
Nyss hemkommen från barnmorskan. Haltade ner i duggregn, och det gick verkligen i tant/snigelfart. Har jätteont i ryggen idag, säkert pga att jag härjade runt här hemma igår och städade och sånt kul. Eller för att jag måste ligga i totalt onaturliga ställningar när jag sover för att inte väcka Sjörövar Fabbe. Väck för Guds skull inte den björn som sover, för den somnar bannemej aldrig om igen!

Nu sitter man här, sunderstucken i både arm och finger. Blodprovet för hepatit c skulle ju tas om, och jag fick gå till labbet och bli stucken där. Ingen annan vågade, eftersom jag är svårstucken, och mina vener ligger gömda långt, långt in i mitten av armen.
Alla värden var fortfarande jättebra. Tom järnvärdet, vilket jag trodde hade sänkts. Behöver inte äta järntabletter än om jag inte vill. Men jag kan börja ta någon då och då, men det var frivilligt. Blodtrycket var utan anmärkningar och jag har hittills gått upp 6 kg. Inte så himla farligt, med tanke på min kost vissa dagar. Bebisen är väl smällfet där inne... Hjärtljuden på Fabbe låg runt 150.
Allt var fullt normalt med andra ord.

Blev så glatt överraskad av att jag "bara" gått upp 6 kg, så det firade jag med att köpa tre chokladbitar. Den ena är redan halvvägs ner i magen. En stackars Plopp fick bli den som satte livet till först.



Kom till mamma!!

Idag blir det inga direkta fysiska aktiviteter. Funderar på att börja sy överdragen till skötbordsdynan. Om jag orkar dra fram symaskinen vill säga. Vi får se sa den blinde till den döve!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-01-13 / 11:03:32

Härligt att allt var bra! När jag läser om dina bm-besök m.m. så kommer jag ihåg hur det var för mig. Sånt förtränger man juh annars rätt så snabbt. Alla goa stick man får stå ut med, det eviga illamåendet, det låga järnvärdet. Tur man glömmer hur det var annars skulle inga vilja bli flerbarnsföräldrar. Iaf med en graviditet som min. :o) Nästa blir bättre. Right? :oD

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-01-13 / 18:27:20

Bara TRE chokladbitar! :) Varför inte flera?




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: