DET VAR DEN LÖRDAGEN

2009-07-11, 22:12:14 / Kategori: Allmänt
Grillning och mina föräldrar plus Tindras pappa på middag idag. Jättegod mat och trevligt sällskap. Elliot var vaken det mesta av kvällen. Han var lite gnällig i början, men efter ett blöjbyte fick han ligga naken på en handduk på vardagsrumsgolvet. Då blev det liv i luckan, och han tjöt förtjust. Han låg så jättelänge, och hann kissa ner två badlakan :)
Trodde sen han skulle sova en stund innan kvällsmålet, men det ville han inte, så han var vaken från ca 18-21.30.

Jag fortsätter att amma och erbjuda ersättning ett tag till. Om han kommer vilja ha ersättning efter de flesta mål, så blir det nog att jag lägger ner amningen och bara ger honom ersättning. Det är ju inte så länge kvar till det är dags för riktiga smakisar heller.
På ett sätt får jag lite dåligt samvete vid tanken på att sluta amma, men varför i h-vete får man det egentligen?! Det är ju inte så att Ellioten kommer fara illa av att bara få ersättning. Men det blir väl så när samhället anser att "riktiga mammor ammar!" Äh, bara att skaka av sig!

Imorgon kommer äntligen darlingen hem igen. Ska bli skönt att få hem honom nu. Kidsen längtar nog också efter honom.

Nej, dags att surfa vidare och sen hoppa i säng!

Johanna
BLOGG: http://silverdraken.blogg.se/ 2009-07-11 / 22:23:17

det där med att riktiga mammor ammar är så himla tråkig attityd som samhället här. :/ jag har en sex veckors bebis och har inte ammat på några veckor då det helt enkelt inte fungerade längre, varken han eller jag ville mer.

och när jag säger att jag inte ammar längre utan att han får ersättning tittar alltid folk, mest äldre, konstigt på än.

så trist. :(

erästtning är bra skit! :P




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: