SHIT... VILKEN VECKA!

2009-07-27, 22:36:17 / Kategori: Allmänt
Först och främst kan jag väl be om ursäkt för det dåliga bloggandet under semesterveckan hos svärföräldrarna... Men alltså, det blev en helt galen upp-och-ner vecka, så bloggande stog absolut sist på "att göra" listan.

När vi kom upp på söndagen märkte vi snart att jag hade glömt min neccessär hemma med alla hygiengrejer. Jocke hade glömt att bära ut den i bilen. Gissa om jag blev arg, men jag försökte hålla god min. Svärmor räddade situationen med de allra nödvändigaste sakerna som tex ny deo, tandborstar mm.

På måndagen skulle vi åka till Jockes farfar som låg på sjukhuset och var ganska dålig i cancer. Alla packade in sig i bilarna, och när vi hade åkt ca halvvägs ringde det på svärfars mobil. Då hade farfar precis gått bort! Så himla tråkigt, vi som var på väg... Så hela den dagen blev lite konstig.

På tisdagen började Jocke bli sjuk, han hostade mer och mer och kände sig hängig och orkade inte göra nåt speciellt. Jag fick sysselsätta mig bäst jag kunde, och tänkte att dagen därpå i alla fall skulle bli trevlig, eftersom vi skulle åka till Finland. Jo eller hur... Onsdag morgon kom, och Jocke var jättesjuk och kunde inte åka. Jag ställdes inför valet att åka med båda barnen och svärföräldrarna, men valde att stanna hemma jag med. Tyckte det blev för mycket att ha hand om barnen ensam på båten, även om jag hade fått mycket hjälp av Jockes föräldrar. Men det blir ändå inte samma sak riktigt.
Jocke blev kanonsjuk med jättehög feber, så han låg däckad hela onsdagen. Ännu en hel dag för mig att slå ihjäl med barnen. Kändes som om den aldrig skulle ta slut kan jag säga.

Sen var Jocke mer eller mindre utslagen resten av veckan, trots att han fick penicillin. Jag ville bara åka hem, men insåg att det skulle vara ganska tufft att åka tåg ensam med kidsen.
På lördagen tvingade vi oss iväg till Parken zoo i Eskilstuna i alla fall, och hade en jättetrevlig dag där. Så en hellyckad dag fick vi skrapat ihop på den här semesterveckan i alla fall... Den avslutades sedan med en hemresa i en bil utan AC, bara för att lägga lite grädde på moset.

Gissa om det var skönt att komma hem?!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-07-28 / 08:43:00

Låter som om du behöver lite semester efter semestern? :)



Kram!

Anonym
2009-07-28 / 19:58:03

Stackars Jocke. Han borde testa Aloe Vera drycken så han slipper att bli sjuk så ofta.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-07-28 / 22:40:46

Fy då, vad trist att semestern blev som den blev... kan ana mig till att det var riktigt skönt att komma hem igen!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: