KATSCHING KATSCHING!!!

2009-03-24, 12:21:12 / Kategori: Allmänt
Så kommer det låta runt Midsommar när jag får tillbaka mina skattepengar! En lika rejäl slant i år som förra året, tom en tusing mer! Och förra året räckte ju pengarna till två veckors semester i Turkiet :) Gissa om det börjar klia i fingrarna nu efter att planera semester.

Tyvärr är det ju så i vår familj att jag och Jocke är Spara och Slösa. Jag vill ju genast börja leta resor, medans han säkert anser att det finns förnuftigare saker att lägga pengarna på, i synnerhet nu när det kommer ett barn till i familjen. Å andra sidan så hörde jag inte honom lipa en enda gång i Turkiet :)
Åtminstone en vecka i solen hade varit skönt! Dock går nog Turkiet bort direkt, det är alldeles för varmt där för en liten plutt på 3-4 månader. Ska smygkolla resor nu genast!




Kom till mamma!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-03-24 / 14:07:59

Trevligt med rejäl skatteåterbäring! :)

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-03-24 / 14:54:01

Lyckos oss!!! Wohooo:)

I vår familj är vi lika slösaktiga båda två. Totte frågade vad jag ville lägga pengarna på om jag bara bestämde själv. Då sa jag såklart resa och kanske spara lite.

Då blev totte lite putt och sa, "Men finns det INGEN pryl som du vill ha".

Hmm... nä jag tror inte det.

Men ska du inte köpa den där jacuzzin du gått och trånat efter sen vi köpte huset då...



"Eh... JOOOO det kanske jag ska!" hehe

Jag ska helt enkelt köpa mig ett bubbelbadkar så att jag kan ligga och njuta i min ensamhet medans Totte tar hand om en skrikande bebis. Japp bra deal!

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-03-24 / 17:35:46

Ja solsemester är verkligen underbart.

Vi var till Maldiverna på bröllopsresa i höstas och nu börjar det dra i kroppen igen som vill mot solen!

Turkiet är fantastiskt... men sjukt varmt.

Jag tror tyvärr att vart man än åker runt medelhavet i augusti är väldigt varmt.

Vi kommer nog åka någonstans i höst istället. Lite med tanke på att vi inte riktigt vet när Bönan ska operera läppen.



Ja min mage känns faktiskt väldigt lagom i storlek. Idag såg jag dock till min förskräckelse att jag börjat få rejäla brisningar. Så länge de håller sig under naveln är det helt okej tycker jag. De är rätt ljusa också, men jag har ju ett par veckor kvar. HJÄLP!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-03-24 / 18:55:13

Sv: Ja, det är ju lustigt det där med att det är hans morfar som är favoriten, han är ju som sagt sjökapten och hemma 4 veckor och borta 4 veckor i stöten, så Oliver har ju träffat sin mormor betydligt mycket mer - men ändå är det morfar som gäller ;)

Illa att inte ha varit på Donsö när man bor så nära ;)

Några veckor, och med bebis låter finemang - garanterar såklart snöfritt! Då har vi hunnit komma ordning lite i nya lyan också, nära badplatsen ;)

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-25 / 20:58:22

Jag vill också få mitt beskedväntar otåligt Är det nu så att man får pengar tillbaka kommer dom ju väl till hands eftersom man ska gå mammaledig med en liten bebbe i sommar...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: