LITEN PAUS

2009-03-10, 15:18:43 / Kategori: Allmänt
Det kan verkligen inte gå en enda dag utan att jag måste göra någon nytta här hemma. Det är inte alltid stora projekt, nu för tiden sällan. Men det är ändå alltid något som jag känner att jag måste göra. Tvätta, vika torr tvätt, dammsuga, diska, tömma diskmaskinen osv osv. Inte en dag kan jag bara vara, utan att lyfta ett enda finger här hemma. Lite jobbigt faktiskt. Eller mer tragiskt?
Idag kände jag ett starkt behov av att tvätta så att tvättkorgen blev helt tom. Har även vikit torr tvätt. Men nu tänker jag inte göra mer, bara hänga upp den sista maskinen när den är färdig. Sitter med en kopp jordgubbste och en varm macka med ost och slappar nu. Det närmsta jag har varit frisk luft på hela dagen var när jag stack ut näsan på balkongen. Ingen vår idag heller, så då tänker jag inte gå ut.

Hittade en namnsida på nätet, och sökte såklart upp både Tindra och Elliot.

Tindra
"Tindra är ett nytt kvinnonamn, som snabbt har ökat i popularitet under 2000-talet. Det är det 170:e vanligaste namnet bland nyfödda och det finns omkring 2150 bärare, 1996 fanns bara två.
Namnet har samma betydelse som verbet "tindra"."


Elliot

"Elliot är ett mansnamn som är en engelskspråkig variant av Elias. Namnet är i Sverige ovanligt bland vuxna, men blir allt populärare bland de små, och kom på plats 31 bland pojkarna i 2006 års namntopp."

Uppgifterna är från år 2008.

  
                              Tindra                                                                               Elliot

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-11 / 09:33:19

Vad var det för sida du var in på? Vill ju kika på Amanda o Liam såklart ;)

Camiie - Snart - barns mamma
BLOGG: http://camiie.se/wp 2009-03-11 / 10:45:11

Tack så mycket :)

Hon är 21 månader (snart 2) :)



Tack detsamma!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: