LÅNGFREDAG/FETTISDAG/SUSHIDAG...?? WHO KNOWS...

2010-04-02, 21:38:16 / Kategori: Allmänt
LÅngfredag är snart till ända. Men det återstår en massa lediga dagar tillsammans för familjen. Skönt! Tindra har påsklov hela nästa vecka, så då får man väl hitta på nåt kul med henne. Ska nog åka och bada med henne & Elliot i alla fall.

Idag på förmiddagen åkte vi iväg för att handla grejer och pynt till Elliots tårtor som jag har fått för mig att baka själv till kalaset. Kom hem utan nånting, för det jag hade planerat att handla fanns inte. Vi kom hem med en massa andra gottigheter iofs :) Semlor! Vem i hela friden kunde tro att man fortfarande kunde köpa semlor i affären?! Sååå apgott var det i alla fall!

 

Efter att jag hetsätit min semla var det dags att dra igång dagens mat- och bakproduktion. Först gjorde jag två fyllningar till påsktårtan som jag ska baka till middagen hos mina föräldrar imorgon. Skumbananmousse och vaniljfluff blev det. Båda två smakade himmelskt gott, och ligger nu och gottar sig mellan tre chokladbottnar!

 

När det var klart var det dags att koka upp sushiriset och börja förbereda allt till kvällens middag. Laxen skulle skäras, makirullar rullas, nigiri knådas... Men det är ju så kul, så jag gör det så gärna!

Tindra och hennes pappa kom hit och åt tillsammans med oss. Vi provade även sake, som en liten nubbe före maten, men det var inget som föll någon av oss i smaken. Fy fasen...

 

Redo att hugga in på första portionen ;)

 

Nu står påskgodiset uppdukat på köksbordet. Kidsen får sina ägg imorgon. Tindra får godis och en tidning, och Ellioten får en film och en liten bok :) Han ska få en kyckling i plast som är full med godis, men innehållet tillfaller nog föräldrarna. Kanske får han smaka om han är snäll ;)

 

Imorgon blir det träning på förmiddagen innan vi går till mamma och pappa och äter påskmat. Bra träningsvecka det här:

 

mån - skivstång

tis - spinning

ons - vila

tor - spinning

fre - vila

lör - gym

sön -

 

Nu ska vi snart kolla på Benjamin Buttons underbara liv, eller vad den heter... Så dags att ta sitt ägg och krypa upp i soffan. TREVLIG PÅSK!


Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2010-04-04 / 23:25:42

Jag tycker att fettisdagsbullar gott kunde säljas i butiker året runt, så pass goda är de! Och de skulle alldeles säkert gå åt också..! ;)



Kram!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: