LITE MER...

2010-04-29, 13:07:54 / Kategori: Allmänt

 

 

Ska sätta mig mer ikväll och pilla och försöka lära mig mer. Men barnen får lägga sig först så man får lite lugn och ro :)


Anonym
2010-04-29 / 16:26:51

Jag är ju också total amatör när det gäller Photoshop. Har ju dock min man som är proffs. haha

När jag lagt bilder på varandra så har hemligheten varit att ha allt i olika lager. Det blir väl så automatiskt när man lägger in flera olika bilder i ett och samma dokument i Photoshop.



Om du går in under "File" och öppnar ett nytt dokument som du väljer storlek på. Jag brukar ta så att det är typ 600 pixlar brett och sedan välja längden på det utifrån vad jag ska göra.



Sen lägger du in bilderna i det dokumentet. De kommer då upp som olika lager till höger på skärmen. Då kan du välja att arbeta med de olika "lagren" ett i taget och på så sätt flytta dem hur du vill i dokumentet.



Hmm... förstår du någonting av vad jag skriver?



När man är nöjd med hur bilderna ser ut i dokumentet så måste du "flatten image". Därefter kan du spara den som en jpg och lägga upp dokumentet (bilden) som vanligt i bloggen.



Vet inte om du fattade någonting, men säg till om jag kan hjälpa till på något sätt.

Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: