TILLBAKA TILL STENÅLDERN...

2010-01-22, 11:48:54 / Kategori: Allmänt
Imorse när Jocke skulle upp och gå till jobbet vaknade Elliot i ungefär samma veva. Skulle gå upp och göra en flaska till honom, och då märkte jag hur Jocke velade runt ute i hallen i totalt mörker.
Vi hade ingen ström, allt var bäcksvart. Knappt någon värme i elementen heller, och när vi tittade ut var det kolsvart på hela gården.

Och hjälp vad handikappad man blir med en gång! Kunde inte värma något vatten till Elliots flaska, så jag fick ta ljummet direkt från kranen (äckelpäckel...) Fick famla runt i blindo innan jag hittade tändaren så jag kunde tända några ljus.
Efter en stund började larmet på frysen att tjuta, så det låg vi och lyssnade på i en kvart eller nåt sånt. Himla mysig morgon. Som tur var kom strömmen tillbaka, så vi kunde utan problem göra iordning Tindra innan hon skulle till skolan.



Var på vårdcentralen tidigare med Elliot och hans hosta. Ringde sjukvårdsupplysningen igår, och de sa att vi kunde åka och bara kolla så att det inte sätter sig på lungorna. Men det var ingen fara med honom, trots att han hostar ibland så han nästan spyr.
Men vi fick recept på Bricanyl så vi har hemma, om det plötsligt skulle bli ännu värre.


Vann nyss de här på Tradera. Två nya PoP t-shirts till Elliot, för bara 75 kr inkl frakt!






Dags att packa badväskan, snart ska vi iväg till simskolan! Ikväll hoppas jag att vi kan få tummen ur och se på Flickan som lekte med elden!

Vad har ni för fredagsmys?


 


Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2010-01-22 / 15:45:23

Oj är det redan Fredag, jag hänger inte riktigt med längre.

Snart att ses det var typ 1000 årsedan sist, fika eller kanske en middag här???



Idag ska vi äta racklett med farmor och farfar sedan får vi se va vår kväll bjuder på.

Trevlig helg




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: