NY VECKA = NY MAGSJUKA??

2010-03-01, 22:43:01 / Kategori: Allmänt
Mars månad inleddes med ännu några kaskadspyor. Och det var Elliot som stog (stod??? Jag lär mig f*n aldrig vilket som är rätt!!!)  för showen även denna gång.
Han höll sig ända till lunch, och då var magen redan full av frukostgröt och en hel del vatten. Sen var det som att vrida på en kran, ur både näsa och mun. Och vad kan man göra som mamma, bara stå och se på tills eländet har lugnat sig. Sen får man hoppa fram och trösta och klappa på den lille stackaren :(

Så tre spyor har vi klarat av idag. Även en översvämmad diarréblöja, och då fick jag ta skydd bakom en kökshandduk. Fick knyta den runt näsa och mun för att inte spy själv. Hua mig...

Men frågan är om det är magsjuka nu. Han är lika pigg som vanligt och leker och håller. Däremot åt han en vansinnigt massa sallad igår när vi åt tacos. Det kan ha varit all majs, gurka och tomat som han proppade i sig som gjorde att magen kollapsade. Who knows! Återstår att se imorgon om det fortsätter.

SHIT! Kan inte fatta att om en månad drygt fyller lilleman 1 år!! Det där känns helt bisarrt. Jag har tidigare känt lite panik över att han ska börja förskolan redan i augusti, man vet ju hur fort sommaren går. Men nu är det väl nästan helt spikat att jag kommer söka vårdnadsbidrag, och vara hemma med honom till i alla fall januari 2011.
Utöver vårdnadsbidraget får man ju jobba, så länge man inte har kommunal barnomsorg. Så jag kan ju jobba helger och kvällar.

Detta gör mig lite mindre stressad faktiskt. Så får vi väl försöka springa ner dörrarna på Öppna förskolan istället, så han inte blir helt socialt inkompetent ;)

Nej, dags att sova. Ska bara kolla om jag kan boka ett spinningpass imorgon först!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2010-03-02 / 09:28:57

Men fy vilket elände ni har! magsjukan har verkligen tagit ett stadigt grepp om lillkillen. Hoppas ni får friskna till ordentligt (och hålla er friska) snart igen.



Du har inte missat just något alls. jag har själv inte varit inloggad nåt och då blir det ju heller inga nya inlägg. :)



Jodå, nya designen har jag försökt pilla ihop själv. Jag testar mig fram än så länge. Var dock inte meningen att den skulle komma upp i bloggen nu men nu är den ju där så nu får det vara.



Hoppas ni får en fin tisdag idag.

Kram

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2010-03-02 / 21:31:13

Att skiten inte ger med sig snart.

Krya på er.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: