Inga ord... Filmtips!

2010-10-31, 20:06:03 / Kategori: Film
Jag har de senaste dagarna sett en film som var så ruskigt hemsk och obehaglig att jag var tvungen att stänga av ibland. Därför har det tagit så lång tid att bli färdig med den. Nu är jag klar, och den var så JÄVLA bra, trots hemskheten!


Vi snackar inte hemsk som i skräckfilm, utan som i en verklighetsbaserad historia. Ett människoöde och handlingar som jag visste fanns, men man förtränger det ändå på nåt sätt... Just för att det är så sjukt och fel, så man kan knappt tro att det fortfarande händer år 2010.



Filmen heter The stoning of Soraya M.
En verklighetsbaserad historia alltså, och titeln på filmen avslöjar ju egentligen allt.


Den var utan tvekan den film som berört mig mest någonsin. Och inte på ett bra sätt, utan den fick mig att må fysiskt illa. Därför fick jag liksom se slutet i omgångar.
Har man ont av blod eller är väldigt känslig så bör man kanske inte se den.
Annars kan jag inget annat än rekommendera den, och lova att ni aldrig kommer glömma den!


Den får 5/5 av mig.




J U L I E
BLOGG: http://juulieee.blogg.se/ 2010-10-31 / 23:06:43

Hej!



Ja jag fick köpa lax från soya. Gick dit och fick prata med honom istället. 80 kr för den lilla biten tog han.. Marcus tyckte det var gott i varje fall :p

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2010-11-01 / 15:29:34

Den filmen har jag hört om tidigare och skulle också vilja se, men jag har inte hittat den någonstans.. :S Det bästa skulle förstås vara om man kunde se den på internet! Var såg du den?



Tack så jättemycket för erbjudandet att köpa en uggla och skicka till mig, det är verkligen jättesnällt av dig! Jag tror ändå att jag köper något härifrån Finland i julklapp till min farmor, det blir så bökigt att du ska köpa något från Sverige och skicka det hit. :) Men tack än en gång!



kram!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: